Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

آغاز سومین مرحله پایش باقیمانده های دارو، سموم و فلزات سنگین در فرآورده های خام دامی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که هرگونه فرآورده خام دامی مورد تأیید دامپزشکی که وارد چرخه مصرف می شود، هیچ گونه مشکلی ندارد و با خیال آسوده می توانند مصرف کنند.

آغاز سومین مرحله پایش باقیمانده های دارو، سموم و فلزات سنگین در فرآورده های خام دامی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از آغاز سومین مرحله پایش باقیمانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در
فرآورده های خام دامی در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، سید محمود حسینی با بیان این مطلب گفت: امروزه صنعتی شدن جوامع نگرانی در مورد وجود مخاطرات شیمیایی و میکروبی در انواع مواد غذایی را افزایش داده است .

وی افزود: عوارض مربوط به بیماری های ناشی از غذا علاوه بر اینکه بهداشت و سلامت مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، باعث بروز مشکلات اقتصادی برای مردم، جوامع و کشور هامی شود و هزینه های زیادی را بر سیستم های مراقبت بهداشتی کشور ها تحمیل می کند و به طور قابل توجهی تأثیرات منفی در تجارت جهانی مواد غذایی دارد .

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یادآور شد: در همین راستا به منظور مدیریت کیفیت و سلامت مواد غذایی سومین مرحله پایش باقی مانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در فراورده های خام دامی در سال 95 همزمان با سراسر کشور با اخذ 10 نمونه گوشت و سرم مرغ در کشتارگاه های طیور و مرغداری های استان آغاز شد .

وی اذعان داشت: براساس برنامه ریزی های بعمل آمده نمونه های اخذ شده برای ارزیابی باقیمانده هورمون ها، آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین و برخی مواد شیمیایی دیگر مرغ گوشتی به آزمایشگاه های دامپزشکی استان های خراسان رضوی، قزوین و مرکز تشخیص و آزمایشگاه کنترل دارو و مواد بیولوژیک سازمان دامپزشکی کشور ارسال خواهد شد .

حسینی در پایان خاطرنشان ساخت: مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند که هرگونه فرآورده خام دامی مورد تأیید دامپزشکی که وارد چرخه مصرف می شود، از نظر این اداره کل هیچ گونه مشکلی ندارد و مردم با خیال آسوده می توانند مصرف کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید