Iranian Agriculture News Agency

آموزش مرغداران خراسان شمالی برای کاهش وزن مرغ گوشتی

تشریح کلیات طرح کاهش وزن مرغ گوشتی، ارائه توضیحاتی در مورد کاهش ضایعات در مرغ 1800 گرمی و رعایت دوره منع مصرف آنتی بیوتیک ها و نیز بیان نکاتی درباره بهداشت واحدهای پرورش مرغ گوشتی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ضوابط پرورش و شرایط جدید بیمه طیور صنعتی از محورهای اصلی صحبت های سخنرانان این دوره آموزشی یک روزه بود.

آموزش مرغداران خراسان شمالی برای کاهش وزن مرغ گوشتی

دوره آموزشی ترویجی طرح کاهش سن کشتار و اصلاح وزن مرغ گوشتی (حداکثر 1800 گرم) با حضور مرغداران منتخب خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، برابر اعلام قبلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور، طرح کاهش سن کشتار و وزن مرغ های گوشتی از ابتدای آذرماه امسال و در قالب چهار مرحله به اجرا در می آید .

این طرح با هدف کاهش وزن گوشت مرغ به معیارهای متداول جهانی (ابتدا 1800 گرم و در نهایت 1200 گرم)، کاهش هزینه های تولید، افزایش بازدهی و بالابردن صرفه اقتصادی در صنعت مرغداری، کاهش باقیمانده دارو و مواد شیمیایی در گوشت طیور، افزایش کمیت و کیفیت تولید و ظرفیت سازی برای توسعه صادرات مرغ تدوین و اجرایی شده است .

تشریح کلیات طرح، ارائه توضیحاتی در مورد کاهش ضایعات در مرغ 1800 گرمی و رعایت دوره منع مصرف آنتی بیوتیک ها و نیز بیان نکاتی درباره بهداشت واحدهای پرورش مرغ گوشتی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، هم چنین ضوابط پرورش و شرایط جدید بیمه طیور صنعتی از محورهای اصلی صحبت های سخنرانان این دوره آموزشی یک روزه بود .

از 90 واحد پرورش مرغ گوشتی در خراسان شمالی هم اکنون 67 واحد فعال است. در هفت ماه امسال آمار جوجه ریزی در مرغداری های این استان به 3 میلیون و 830 هزار قطعه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید