Iranian Agriculture News Agency

رئیس جمهور در سفر به استان البرز عنوان کرد:

افزایش 49.6 درصد تسهیلات بانکی برای بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در 7 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رئیس جمهور در سفر به استان البرز گفت: در هفت ماه اول امسال 49.6 درصد تسهیلات بانکی برای بخش صنعت، کشاورزی، خدمات برای حرکت به سمت تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

افزایش 49.6 درصد تسهیلات بانکی برای بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در 7 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته


رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای انجام آخرین سفر دور اول سفرهای استانی خود به البرز سفر کرده است، در اجتماع عظیم مردم استان در ورزشگاه مخابرات کرج، گفت: وعده دولت درباره رشد اقتصادی 5 درصد در سال 95 با همراهی مردم محقق خواهدشد .

به گزارش ایانا از کرج، حسن روحانی در سخنان خود در جمع با شکوه مردم استان البرز گفت: ما توانستیم در برابر تورم بی مهار و خطرناک اولین قدم های مهم برای مهار آن برداریم.

وی تصریح کرد: آن روزی که ما کار را شروع کردیم و تورم 45 درصدی بود، وقتی می گفتیم روزی باید به تورم تک رقمی زیر 10 درصد برسیم، عده ای به ما لبخند می زدند، لبخند تمسخر
می زدند، می گفتند که تورم تک رقمی، چه آرزوهایی. برخی نیز می گفتند که آرزو بر جوانان عیب نیست که البته ما جوان که نیستیم، اما شما ملت با قدرت، شما کارآفرینان، شما کارگزاران، دانشگاهیان، کشاورزان، صنعتگران، روستاییان و شهرهای مختلف، کلانشهرها دست به دست هم دادیم و اسب تورم را مهار کردیم
.

وی افزود: تورم را به یک رقمی رساندیم که این افتخار از آن ملت ایران است. به ما می گفتند از تورم توان گذشت، اما رکود قابل گذشتن نیست، اما امروز موج خوبی در کشور شاهد هستیم .

روحانی افزود: عده ای می خواهند مردم را به سمت یاس دعوت کنند، مردم ما آگاه و بیدار هستند. آمارها با ما سخن می گوید. در 7 ماه اول امسال 49.6 درصد تسهیلات بانکی برای بخش صنعت، کشاورزی، خدمات برای حرکت به سمت تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است .

وی خاطرنشان کرد: 15 هزار واحد صنعتی متوسط و کوچک در طول این 7 ماه ایجاد شده است. از طرف همه استاندارهایی که با آنها صحبت می کنم، همه جا حرکت آغاز شده است. وعده ای که امسال به مردم دادیم که شکستن رکود است، شکستن خاموشی اقتصاد است، شروع رونق اقتصادی است، محقق می شود. رشد 5 درصدی اقتصاد تا پایان امسال با کمک شمامردم تحقق می یابد.

رئیس جمهوری گفت: در خیابان های کرج امروز آنچه دیده می شد، جوان بود. دختران جوان، پسران جوان، میانسالان با روحیه جوان و نشاط جوانی حضور داشتند، اینجا سرزمین مرد بزرگ نهضت اسلامی ما، مرحوم آیت الله طالقانی است. او که امام عزیز و بزرگوار ما او را ابوذر زمان نامید. اینجا خطه امیران شهید، شهید فلاحی، اینجا سرزمین نوجوانان غیور نظیر شهید فهمیده، اینجا سرزمین لشگر دلاور سیدالشهداء در میدان های نبرد بود، اینجا سرزمین تولید و توسعه و عظمت ایران عزیز است .

مساله آلودگی هوا و محیط زیست

رئیس جمهوری گفت: ما دشمنانی فراوانی پیش رو داریم و دوستان بسیار زیادی هم پشت سر، ما دشمنی مثل فقر پیش رو داریم، ما دشمنی به نام بیکاری داریم، دشمنی به نام رکود داریم که روبروی ما صف کشیده، ما دشمنی به نام تورم در روبروی خود می بینیم، ما دشمنی به نام قهر طبیعت، خشکسالی، کم آبی در سراسر کشور پیش رو می بینیم .

وی افزود: ما مشکلات زیست محیطی، گرد و غبار، ریزگرد، آلودگی هوا، آلودگی آب، زمین و محیط زیست را پیش روی خود داریم. ما خصم خارجی را هم پیش روی خود داریم. گاهی هوای نفس عده ای هم به عنوان بدترین دشمن انسانیت با دروغ، تزویر و بداخلاقی و تهمت در جامعه به عنوان دشمن جلوه می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید