Iranian Agriculture News Agency

هشدار اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به مرغداران استان

اداره ‌کل دامپزشکی خراسان رضوی از تمامی مسئولان بهداشتی و مدیریت واحدهای پرورش طیور استان درخواست کرد تا موارد بروز تلفات غیر عادی و بیماری های تنفسی در واحدهای مرغداری را به این اداره‌کل گزارش کنند.

هشدار اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به مرغداران استان

اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی به مرغداران این استان هشدار داد تا مراقب سلامت طیور خود در برابر بیمار ها باشند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ، علیرضا شهرام شرقی با اشاره به مواردی از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از کشورها از جمله مجارستان، هند، لهستان، سوئیس، اطریش، آلمان و کرواسی افزود: پرندگان مهاجر همواره به عنوان یکی از عوامل اصلی در انتقال اجرام بیماری‌زا حائز اهمیت بوده و می‌توانند نسبت به انتقال عامل بیماری بین کشورها اقدام کنند .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فصل سرما و تغییرات آب و هوایی، زمینه برای بروز بیماری‌های تنفسی طیور، نظیر آنفلوآنزا مهیاست، بنابراین به همه متصدیان واحدهای مرغداری تأکید می‌شود ضمن رعایت اصول بهداشتی ـ قرنطینه‌ای و بیمه نمودن کلیه طیور پرورشی تحت مدیریت خود در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 1512 و یا سامانه پیامکی 300001512 به اداره‌کل دامپزشکی استان گزارش کنند تا اقدام لازم از سوی واحدهای عملیاتی مربوطه در این زمینه به عمل آید .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان رعایت اصول امنیت زیستی و دستورالعمل های بهداشتی قرنطینه ای را مهم ترین راه پیش گیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست.

شرقی اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و 272 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت جوجه ریزی سالانه حدود 80 میلیون قطعه و 237 مرغداری تخم گذار با ظرفیت جوجه ریزی سالانه حدود شش و نیم میلیون قطعه در حال مراقبت هستند و دامپزشکی استان نهایت تلاش خود را به منظور مصون ماندن این سرمایه عظیم به کار بسته است .

وی در پایان از کلیه اتحادیه های مرتبط با طیور خواست اطلاع رسانی دقیق از دستورالعمل های دامپزشکی به تمامی اعضای خود داشته باشند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید