Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام ایران به ایانا خبر داد:

تأمین روزانه 150 تن گوشت در سه مرز غربی کشور تا روز اربعین/ اعلام جزئیات آمارهای کشتار و توزیع دام‌های زنده

شورای تأمین‌کنندگان دام، از تأمین گوشت مورد نیاز زائران اربعین در مرزهای غربی کشور خبر داد.

تأمین روزانه 150 تن گوشت در سه مرز غربی کشور تا روز اربعین/ اعلام جزئیات آمارهای کشتار و توزیع دام‌های زنده


شورای تأمین‌کنندگان دام، از تأمین گوشت مورد نیاز زائران اربعین در مرزهای غربی کشور خبر داد.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: گوشت مورد نیاز زائران برای مراسم اربعین، هیچ مشکلی نداشته و طبق قراردادی که با هیأت‌ها منعقد شده، روزانه 150 تن لاشه گوسفند و گوساله به مرز‌های مهران، چزابه و شلمچه ارسال می‌شود.

منصور پوریان با اشاره به اینکه توزیع گوشت از روز دهم ماه جاری آغاز شده و تا روز اربعین ادامه خواهد داشت، افزود: لاشه گوسفند با قیمت کیلویی 24 هزار تومان و لاشه گوساله با نرخ 21 هزار و 500 تومان به دست هیأت‌های مذهبی می‌رسد.

وی با اشاره به جمعیت 50 تا 60 هزار نفری در هرکدام از این سه مرز کشور، ادامه داد: با چنین اقدامی، گوشت بدون واسطه به مصرف‌کننده می‌رسد. در حالی که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، هیأت‌ها مجبور بودند همین محصول را به قیمتی بین 30 تا 34 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری کنند.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام ایران ضمن انتقاد از گرانی‌های گوشت در سطح بازار به‌ویژه در پایتخت، بیان کرد: اکنون در تهران بین هشت تا 10 هزار لاشه گوساله و 17 هزار لاشه گوسفند توزیع می‌شود. در حالی که با توجه به نیازی که در این منطقه به چشم می‌خورد، حداقل توزیع روزانه باید به 30 هزار لاشه گوسفند و 20 هزار لاشه گوساله افزایش یابد.

پوریان ادامه داد: با توجه به وجود هشت کشتارگاه صنعتی و شش کشتارگاه غیرصنعتی در تهران، به‌نظر می‌رسد که مشکل اصلی گرانی سیستم توزیع باشد، نه تعداد واحدهای کشتارگاهی و نه میزان دام.

وی معتقد است: آمارهای کشتار برای کل کشور، 150 هزار گوسفند و 75 هزار گوساله خواهد بود که متأسفانه در حال حاضر این اعداد به ترتیب برای گوسفند به 67 تا 70 هزار لاشه و برای گوساله به 45 تا 50 هزار لاشه تنزل یافته است.

پوریان در پایان اظهار داشت: این در حالی است که در ایام خاص مانند اربعین، باید 180 هزار لاشه گوسفند و 85 هزار لاشه گوساله به طور میانگین در کشور توزیع شود./

V-950826-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید