Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم استان زنجان اعلام کرد:

استحصال 900 تن روغن زیتون در طارم/ سهم 25 درصدی در تأمین روغن زیتون کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: از مجموع سطح زیر کشت زیتون در این شهرستان امسال حدود 20 هزار تن محصول زیتون برداشت می شود، به طوری که 14 هزار تن از این میزان به صورت زیتون کنسروی و شش هزار تن مابقی نیز به صورت زیتون روغنی است.

استحصال 900 تن روغن زیتون در طارم/ سهم 25 درصدی در تأمین روغن زیتون کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم استان زنجان گفت: در این شهرستان 19 هزار و 526 هکتار باغ زیتون وجود دارد که 12 هزار و 956 هکتار آن باغات بارده را شامل
می شود
.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، علی رضا عماری با بیان این مطلب گفت: از مجموع سطح زیر کشت زیتون در شهرستان طارم امسال حدود 20 هزار تن محصول زیتون برداشت می شود، به طوری که 14 هزار تن از این میزان به صورت زیتون کنسروی و شش هزار تن مابقی نیز به صورت زیتون روغنی است .

وی با بیان اینکه برداشت زیتون روغنی امسال از نیمه اول آبان ماه در شهرساان طارم آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: در سال جاری بیش از 40 هزار نفر _ روز مشغول برداشت این محصول هستند و پیش بینی می‌شود از این میزان زیتون روغنی، 900 تن روغن زیتون استحصال شود که بیش از 25 درصد از سهم تولید روغن زیتون کشور را شامل می شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: هم اکنون کار استحصال روغن زیتون توسط هفت واحد روغن کشی فعال در سطح شهرستان در حال انجام است و روغن تولیدی در این منطقه علاوه بر مصرف در داخل استان، به سایر استان های کشور نیز ارسال می شود .

عماری خاطرنشان ساخت: روغن زیتون به دلیل دارا بودن مقادیر کافی و مناسب از اسیدهای چرب غیر اشباع اولئیک و لینو لئیک بهترین منبع تأمین انرژی برای افرادی که از ناراحتی های قلبی و عروقی رنج می برند، محسوب شده و از بافت های دستگاه گوارش محافظت می کند. همچنین در مقایسه با سایر چربی ها سهل الهضم بوده و می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود. علاوه بر این ها زیتون به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی و رنگیزه های گیاهی از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری می کند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید