Iranian Agriculture News Agency

225 هزار هکتار ار طرح احیای اراضی خوزستان و ایلام به بهره برداری رسید

فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی ایلام و خوزستان تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد

مدیر عامل موسسه جهاد نصر گفت: فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری در استان های ایلام و خوزستان تا پایان سال 96 به مرحله بهره برداری می رسد.



مدیر عامل موسسه جهاد نصر گفت: فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری در استان های ایلام و خوزستان تا پایان سال 96 به مرحله بهره برداری می رسد.

به گزارش ایانا، یداله شمایلی در حاشیه بهره برداری از کارخانه تولید خوراک دام از سرشاخه های نیشکر در شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت: در راستای تحقق شعار 'اقتصاد مقاومتی -اقدام و عمل' وزارت جهاد کشاورزی و موسسه جهاد نصر اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را در دستور قرار داد.
وی افزود:این طرح در سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان کلید خورد و 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح اختصاص یافت.
وی گفت:این طرح در 2 فاز اجرا می شود که در فاز نخست 312 هزار هکتار و در فاز دوم 238 هزار هکتار از نخیلات و اراضی استان خوزستان و ایلام احیا و آماده کشت می شوند که تاکنون در آخرین گزارشی که به وزیر جهاد کشاورزی داده شد، 225 هزار هکتار از این اراضی آماده شده و مابقی نیز تا پایان سال 96 اجرایی می شود.
شمایلی اظهار کرد: فاز دوم این طرح نیز با همکاری و تامین اعتبار دولت انجام می شود و ظرفیت تولید به حدود 9.5 میلیون تن افزایش می یابد که در این راستا نیاز به صنایع، آموزش، نظام بهره برداری و بازاریابی احساس می شود.
مدیر عامل موسسه جهاد نصر افزود: کارخانه تولید خوراک دام از سرشاخه های نیشکر که در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول بهره برداری شد نیز از زیر مجموعه های طرح 550 هزارهکتاری است که محققان توانستند با استفاده از فناوری و اقتصادی دانش بنیان به مرحله بهره برداری برسانند که اجرای آن نیز بر عهده موسسه جهاد نصر است.
وی گفت: این کارخانه در فاز نخست 4 هزار تن و فاز دوم 100 هزار تن و در افق بلند مدت یک میلیون تن خوراک دام از نیشکر تولید می کند که از آلودگی های زیست محیطی که بر اثر آتش زدن کلش نیشکر ایجاد می شد، جلوگیری می شود.
شمایلی اظهار کرد: با توسعه این کارخانه، واردات کاهش یافته و زمینه اشتغالزایی مستقیم برای 10 متقاضی کار فراهم شده است .
وی گفت: برای ساخت کارخانه تولید خوراک دام از نیشکر که برای نخستین بار در کشور انجام شده است 30 میلیارد ریال هزینه شده است ضمن اینکه تاسیسات،مکان ،برق ،آب و زمین آن توسط مرکز تحقیقات کشاورزی تامین شده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید