Iranian Agriculture News Agency

حجتی در مراسم آغاز همزمان عملیات اجرایی 22 پروژه کشاورزی استان البرز با فرمان رییس جمهوری اعلام کرد:

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران و کارآفرینان فعالیت های بازار در مناطق تولید روستاها

همزمان با سی و سومین سفر استانی دولت یازدهم، بهره برداری و عملیات اجرایی 22 پروژه کشاورزی استان البرز با فرمان رئیس جمهوری و توسط وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران و کارآفرینان فعالیت های بازار در مناطق تولید روستاها


همزمان با سی و سومین سفر استانی دولت یازدهم، بهره برداری و عملیات اجرایی 22 پروژه کشاورزی استان البرز با فرمان رئیس جمهوری و توسط وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در گزارشی به رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس،اظهار داشت:امروز همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان البرز، ضمن بازدید از فعالیت های کشاورزی و دیدار با تولید کنندگان و بهره برداران و بررسی مشکلات آنان، تعدادی از پروژه ها و طرح ها مورد بهره برداری قرار گرفت .

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در این سفر تعداد 22 پروژه در زیر بخش های آب و خاک، باغبانی،منابع طبیعی،صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی،دام و طیور و آبزی پروری و تنظیم بازار محصولات کشاورزی با اعتباری معادل 104 میلیارد تومان از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی با اشتغالزایی 727 نفر در سطح استان به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود .

وی اجرای عملیات نوسازی و تکمیل ظرفیت یکی از بزرگ ترین پروژه های شیلاتی کشور با تولید 15 میلیون تن بچه ماهی با اعتبار پنج میلیارد تومان تسهیلات بانکی و اشتغالزایی 25 نفر را یکی از پروژه های استان البرز اعلام کرد و گفت: هدف از این پروژه تکثیر، تولید تخم چشم زده سالم و بهداشتی و اصلاح نژاد ماهی قزل آلا برای تامین نیاز داخلی و صادرات بوده است .

حجتی یادآور شد:در این سفر 12 پروژه سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 224 هکتار با اعتباری معادل دو میلیارد تومان بهره برداری می شود که با افتتاح این پروژه ها سطح شبکه های آبیاری تحت فشار استان به حدود 12 هزار و 450 هکتار افزایش می یابد .

وی اضافه کرد: در این سفر اجرای عملیات آبیاری تحت فشار در سطح شش هزار هکتار از اراضی استان طی سال های 95 و 96 پیش بینی شده است .

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مرغداری 100 هزار قطعه ای گوشتی، گلخانه تولید نشا مکانیزه، طرح جامع توسعه فناوری تولید گردوی ایرانی،بزرگ ترین باغ گردوی استان به مساحت 500 هکتار در شهرستان طالقان،کاشت جنگل های دست کاشت به وسعت 706 هکتار،تکمیل ایستگاه پمپاژ تعاونی تولید ماهدشت، نخستین نمایشگاه دائمی نهاده ها و ماشین آلات کشاورزی،خط تولید کارخانه داروسازی فارمازند و سیلوی 30 هزارتنی غلات از دیگر طرح های مهم استان البرز است که در این سفر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است .

حجتی با اشاره به این که طرحی که هم اکنون در محضر رئیس جمهوری گزارش آن ارائه می شود، سردخانه 15 هزارتنی است که در عرصه ای به مساحت چهار هکتار با سرمایه گذاری 17 میلیارد تومان و اشتغالزایی 40 نفر توسط بخش خصوصی احداث شده،گفت: از مزایای عمده این طرح نزدیکی به محل تولید،نگهداری و ذخیره سازی،سورتینگ محصولات کشاورزی به منظور کنترل بازار مصرف و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است که در صورتی که اجازه بفرمایید، افتتاح گردد .

پس از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پروژه های بخش کشاورزی استان البرز، حسن روحانی رئیس جمهوری دستور بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 22 پروژه بخش کشاورزی این استان را صادر کرد . .

بنابراین گزارش، محمود حجتی در آیین بهره برداری از سردخانه 15 هزارتنی در محمدشهر کرج تصریح کرد: بازار و فرایند نگه داری، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی عامل پایداری تولیدات بخش کشاورزی و موتور محرکه توسعه کشاورزی است.
وی فعالیت های مرتبط با بازار نظیر سردخانه را در متن فعالیت های کشاورزی و در امتداد عملیات تولید در مزرعه عنوان و تاکید کرد: از برنامه های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و کارآفرینان در راه اندازی و گسترش فعالیت های مرتبط با بازار این محصولات است.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: واحدهای نگه داری،فرآوری، بسته بندی متناسب با تولیدات کشاورزی باید در مناطق تولید در روستاها استقرار یابد..


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید