Iranian Agriculture News Agency

از ساعت 16 امروز پنج‌شنبه؛

هواداران طرح کتابگردی با اتوبوس رایگان راهی کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب می‌شوند

طرفداران ارتقای فرهنگ کتابخوانی طی چند روز اخیر امروز پنج‌شنبه ٢٧ آبان‌ماه را به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی، برای مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر ایران و خرید کتاب و اهدای آن در نظر گرفته‌اند.

هواداران طرح کتابگردی با اتوبوس رایگان راهی کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب می‌شوند

طرفداران ارتقای فرهنگ کتابخوانی طی چند روز اخیر امروز پنج‌شنبه ٢٧ آبان‌ماه را به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی، برای مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر ایران و خرید کتاب و اهدای آن در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایانا، در راستای حمایت از این طرح که با همکاری شرکت گردش‌آفرینان پارس کلید خورده است و در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است، دوستداران یار مهربان دعوت شده‌اند تا به چند کتاب‌فروشی سر بزنند.

بر اساس فراخوان این کمپین، علاقه‌مندان امروز پنج‌شنبه ٢٧ آبان، ساعت چهار بعد از ظهر در ضلع شمال غربی میدان فردوسی جمع می‌شوند و رأس ساعت ٤:١٠، با وسیله نقلیه رایگان متعلق به شرکت گردش‌آفرینان (اتوبوس قرمزرنگ) همراه با پذیرایی شرکت کوپا، به اتفاق به کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب می‌روند و پس از خرید کتاب، در ادامه مسیر با وسیله نقلیه به نشر چشمه سر می‌زنند و در انتها، نشر ثالث در کنار هنرمندان و اهل قلم، میزبان شیفتگان ارتقای فرهنگ کتاب خواهند بود.


دست‌دردست فرزندانمان در دورهمی کتاب

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ازجمله انجمن‌های فرهنگی کشور است که با صدور اطلاعیه‌ای از عموم هموطنان دعوت کرده تا در کمپین دورهمی کتابگردی شرکت کنند. در اطلاعیه این انجمن آمده است: "از روزگاران قدیم، ما ایرانی‌ها مردمانی بوده‌ایم که به هر بهانه‌ای دست بچه هایمان را می‌گرفتیم و به دید و بازدید و احوالپرسی خویشان و دوستان‌مان می‌رفتیم. ما ایرانی‌ها، مردمانی بوده‌ایم که همیشه بهانه پیدا می‌کردیم برای دید و بازدید و احوالپرسی و دورهمی؛ نوروز، شب یلدا، مهرگان، چهارشنبه‌سوری، سیزده‌به‌در... در همه این دور همی‌ها هم بچه‌ها اصل بوده‌اند، بچه‌ها بازیگر اصلی بوده‌اند...

حالا مدت‌هاست که یکی از خویشان عزیزمان چشم به راه احوالپرسی ماست، بیایید از پنج‌شنبه، نوروزی بسازیم یا مهرگانی، یا شب یلدایی برای احوالپرسی از این خویشاوند عزیز، کتاب. وقتش رسیده تا هنوز برگ‌ کتاب‌ها پاییزی نشده‌، تا هنوز برگریزان کتاب‌ها شروع نشده، راه بیفتیم و سری به کتاب‌فروشی‌های کوچک و بزرگ شهرمان بزنیم و سایه دلتنگی را از دم درشان جارو کنیم و غبار فراموشی از شیشه‌ها‌شان پاک کنیم و گرد تنهایی از برگ‌‌برگ کتاب‌هاشان بزداییم.

وقتش رسیده دست در دست فرزندانمان، تور کتابگردی پاییزی‌مان را راه بیندازیم و سری به کتاب‌فروشی‌ها بزنیم و به لقمه‌ای خواندنی، خودمان را مهمان کنیم و از طعم شیرین این لقمه، برای خود و فرزندانمان خاطره‌ای خوش بسازیم.




هواداران کمپین کتابگردی با هشتگ #من_هم_می_آیم

در گروه‌های مختلف مردم را به کتابگردی دعوت کرده‌اند


افزایش تخفیف‌های طرح پاییزه کتاب به مناسبت روز کتابگردی

بر اساس گزارش ستاد خبری بیست‌وچهارمین دوره هفته کتاب، پنج‌شنبه 27 آبان 1395، چهارمین روز از ایام هفته کتاب، به‌عنوان روز کتابگردی در نظر گرفته شده است. در این روز تخفیف‌های طرح پاییزه کتاب 10 درصد بیشتر خواهد شد.

در پاییزه کتاب، خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح "پاییزه کتاب" در سرتاسر کشور خریداری کند که در روز کتابگردی، این میزان تخفیف 10 درصد افزایش می‌یابد.

طرح "پاییزه کتاب" در بازه زمانی یک ماهه ۲۴ آبان تا ۲۴ آذرماه سال جاری در کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح اجرا می‌شود.

فراخوان "کتابگردی 95" به‌دنبال برگزاری دو دوره برنامه ویژه کتابگردی که در سال‌های 93 و 94 به ابتکار و همت احمد مسجدجامعی در کتاب‌فروشی‌های تهران و سراسر کشور برگزار شد، در 21 آذرماه جاری از سوی این فعال فرهنگی منتشر و مورد اقبال طیف وسیعی از اقشار فرهنگی و هنری کشور قرار گرفته است.

این کمپین و طرح در تمام استان‌های کشور در حال اجرا است./

S-950827-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید