Iranian Agriculture News Agency

تنبیه کارمندان با بشقاب کِرم و عنکبوت

تنبیه کارمندان با بشقاب کِرم و عنکبوت

تنبیه با کرم و عنکبوت

یک کمپانی چینی برای تنبیه کارمندهایش از راه عجیبی استفاده کرده که حالا باعث اعتراض افرادش شده است.

به طور کلی کمپانی‌های چینی به تنبیه‌های غیرعادی و عجیبی که برای کارمندهایشان در نظر می‌گیرند، معروف هستند. اما به تازگی عکس‌ها و اخباری منتشر شده است که نشان می دهد جدیدترین تنبیه یکی از این کمپانی علاوه بر اینکه خیلی عجیب است، باعث تحقیر کارمندان می‌شود و حتی ممکن است مشکلات فیزیکی برای آن‌ها به وجود آورد.

این تحقیر از میدان پلازا در شهرستان هانژانگ اتفاق افتاد، جایی که در حدود ۶۰ نفر از کارمندان یک کمپانی جمع شده‌ بودند و مردی که کیسه‌ای پلاستیکی پر از کِرم زنده حمل می‌کند، از راه می‌رسد، سپس تعدادی از آن‌ها را در یک لیوان می‌ریزد و به کارمندی که نتوانسته به هدف فروش شرکت دست پیدا کند می‌دهد و به عنوان تنبیه از او می‌خواهد همه لیوان را بخورد!

در هر گردهمایی برای تنبیه کارمندان تقریبا پنج یا ۶ نفر لیوان را سر می‌کشند و یکی از کسانی‌که که این اتفاق برایش افتاده، می‌گوید که هر کسی که تنبیه می‌شود باید در ازای هر مشتری که از دست می‌دهد، چهار عدد کِرم بخورد.

این شیوه تنبیه کردن چندان خوشایند نیست و حتی ممکن است مشکلات جسمی برای افراد به وجود بیارود، مخصوصا اینکه یک بار این تنبیه برای خانم بارداری در نظر گرفته شده بود و او که نگران سلامت بچه‌اش بود، از این کار امتناع می‌کرد تا سرانجام یکی دیگر از همکاران برای کمک به او حاضر شد به جایش لیوان کِرم را بخورد.

عکس‌هایی که از این مراسم تنبیه عجیب منتشر شده را کسانی‌که از اطراف آن‌ها عبور می‌کنند، گرفتند و حالا با استفاده از همان‌ها این کارمندان برای شکایت دست به کار شده‌اند. رسانه‌ها هم آن را همراهی کرده‌اند و نکته جالب توجه این بوده که می فهمند شرکت‌های دیگری هم هستند که روش‌های عجیب دارند و به عنوان مثال کارمندان خودشان را مجبور به خوردن عنکبوت و ماهی مرکب می‌کنند.

بر اساس قانون کار چین، کارفرماها حق ندارند کارمند خودشان را تحقیر کنند یا موجبات آسیب جسمی او را به وجود بیاوردند و قطعا خوردن کِرم زنده و عنکبوت آن هم جلوی دیگران نقض قانون به حساب می‌آید.

البته این روش‌های تنبیه سال‌هاست در چین وجود دارد و بعد از شکایت کارمندان معمولا کمپانی مجبور به پرداخت غرامت می‌شود، این در حالی است که بعد از مدتی دوباره همه چیز به روز اول برمی‌گردد.

منبع: مجله مهر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید