Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، دقایقی پیش خبر داد:

باران به داد جنگل‌های چالوس رسید/ حریق جنگل "هلیک" مرزن آباد اطفاء شد

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اطفاء حریق جنگل هلیک مرزن‌آباد خبر داد و گفت: بارش باران و رطوبت هوا در ارتفاعات منجر به خاموش شدن آتش در جنگل‌های این منطقه شد.

باران به داد جنگل‌های چالوس رسید/ حریق جنگل "هلیک" مرزن آباد اطفاء شد


به گزارش خبرنگار ایانا، در حالی که تا ساعاتی پیش دست‌اندرکاران منابع طبیعی کشور دل نگران تداوم آتش سوزی جنگل های چالوس بودند و رییس انجمن جنگلداری نیز در گفت و گویی که صبح امروز جمعه با خبرنگار ایانا داشت، عنوان کرد" فقط باید امیدوار باشیم تا با بارش باران آتش‌سوزی مهار شود"؛ خوشبختانه بر اساس اعلام نظر قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور در مورد آتش‌سوزی جنگل هَلیَک مرزن‌آباد به آنا - که دقایقی پیش ابراز شد- ظاهرا باران به داد جنگل‌ها رسیده است.

وی در ارتباط با آخرین اتفاق های پیرامونی این رویداد گفت: از روز چهارشنبه این حریق در مناطق صعب العبور و در ارتفاعات 2700 متری بالای تونل کندوان آغاز شد، برهمین اساس هماهنگی‌هایی جهت اعزام نیرو و بالگرد به این منطقه صورت گرفت اما باتوجه به صعب العبور بودن منطقه، نامساعد بودن هوا و شیب بسیار زیاد جنگل‌ها امکان اعزام وجود نداشت.

وی افزود: باتوجه به شرایط این منطقه بسیاری از نیروهای انسانی پس از 4 ساعت پیاده روی به محل حریق رسیده و آتش را مهار کردند، اما متاسفانه روز گذشته باز هم به دلیل وزش باد شدید در این منطقه آتش دوباره شعله ور شد که با اعزام نیروهای عملیاتی حریق اطفاء شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: خوشبختانه امروز همزمان با رطوبت هوا و بارش باران تا این لحظه حریق کاملا اطفاء شده است و با توجه به ادامه بارندگی و سرد شدن هوا قطعا تا عصر امروز به طور کامل دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد.

سبزعلی علت وقوع آتش سوزی در مناطق صعب العبور جنگل‌های هلیک مرزن آباد را روشن کردن آتش از سوی شکارچیان غیر مجاز دانست و گفت: با توجه به شرایط منطقه افراد عادی امکان تردد و حضور در این مناطق را ندارند بنابراین برخی از شکارچیان غیر مجازی که برای شکار حیواناتی مانند آهو، گوزن و خرس در این محل اطراق کرده بودند منشاء بروز این حریق هستند.

وی در مورد مساحت جنگل‌های خسارت دیده این منطقه گفت: براساس گزارش‌های رسیده حدود 12 هکتار از مساحت این منطقه دچار آتش سوزی شده است که البته شامل جنگل نیست و تنها مراتع و درختچه‌های دست کاشت در آن منطقه خسارت دیده و به جنگل‌ها آسیبی نرسیده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در مورد کندی عملیات اطفاء حریق نیز یادآور شد: به دلیل دور دست بودن، صعب العبور بودن و شیب بسیار این منطقه عملیات اطفاء حریق به کندی پیش رفت اما خوشبختانه بارش باران و رطوبت هوا به کمک نیروهای عملیاتی آمد و حریق اطفاء شد./

L-950828-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید