Iranian Agriculture News Agency

رئیس باغبانی جهاد کشاورزی ارومیه خبر داد:

برداشت زعفران از سطح 3 هکتار از اراضی ارومیه

رئیس باغبانی جهاد کشاورزی ارومیه گفت: با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت و در راستای صرفه جویی در مصرف آب و کمک به احیای دریاچه ارومیه با توجه به سود آوری زعفران توسعه و ترویج کشت محصولات کم آب بر باصرفه اقتصادی بالا بر اساس سیاست ها و اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد.

برداشت زعفران از سطح 3 هکتار از اراضی ارومیه

رئیس واحد باغبانی جهاد کشاورزی ارومیه از برداشت زعفران از سطح سه هکتار از اراضی آزمایشی زیر کشت این محصول در این شهرستان برای دومین سال متوالی خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، قدرتی با بیان این مطلب گفت: امسال به صورت آزمایشی سه هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت زعفران رفته است که این طرح با موفقیت انجام گرفته و میزان برداشت زعفران از این اراضی به طور میانگین سه کیلو در هکتار بوده است .

وی افزود: با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت و در راستای صرفه جویی در مصرف آب و کمک به احیای دریاچه ارومیه با توجه به سود آوری این محصول توسعه و ترویج کشت محصولات کم آب بر باصرفه اقتصادی بالا بر اساس
سیاست ها و اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد.

رئیس واحد باغبانی جهاد کشاورزی ارومیه یادآور شد: بر اساس شواهد موجود به نظرمی رسد این شهرستان برای کشت و توسعه زعفران مناسب بوده و می تواند با توجه به نیاز آبی کم در اولویت جایگزین لحاظ شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بررسی های تحقیقاتی در ارتباط با استعداد یابی و نواحی مستعد کشت زعفران در شهرستان ارومیه در دست بررسی است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید