Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد:

راه اندازی 557 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، نیمه تمام و راکد در آذربایجان غربی / تخصیص 100میلیارد تومان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی

معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع پایه، منابع طبیعی و بسترهای تولیدی در چارچوب توسعه پایدار، افزایش بهره‌وری منابع و عوامل تولید کشاورزی به ویژه آب، افزایش ضریب خود اتکایی در محصولات راهبردی کشاورزی، مشارکت در احیای دریاچه ارومیه و توسعه صادرات محصولات کشاورزی از جمله اهداف کلی در برنامه ششم توسعه بخش کشاورزی استان به شمار می‌رود.

راه اندازی 557 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، نیمه تمام و راکد در آذربایجان غربی / تخصیص 100میلیارد تومان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی

معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 557 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، نیمه تمام و راکد در بخش کشاورزی استان در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز راه اندازی می شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، رسول جلیلی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان با بیان این مطلب افزود: در کارگروه رفع موانع تولید استان برای خروج از رکود اقتصادی بخش های تولیدی در زیر بخش صنایع، خدمات و کشاورزی تصمیمات خاصی اتخاذ شده است .

وی گفت: در این راستا بعد از الزام ثبت نام افراد واجد شرایط در سایت بهین یاب، 887 نفر مشخصات طرح واحد تولیدی خود را در این سایت ثبت‌نام کردند که پس از بررسی اولیه احراز شرایط ، 557 متقاضی با اعتبار 420 میلیارد تومان برای بازگشت دوباره این واحدها به چرخه تولید اقتصادی به 9 بانک عامل استان معرفی شده‌اند .

معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: از 406 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اعتباری ابلاغی بخش کشاورزی استان در حدود 106میلیارد تومان در سال جاری جذب شده است .

جلیلی یادآور شد: از 106 میلیارد تومان اعتبار جذب شده در حدود 60 میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت سرمایه در گردش و 46 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات سرمایه ای به متقاضیان در جهت ایجاد صیانت و حفاظت از اشتغال روستاییان پرداخت شده است .

وی خاطر نشان کرد: برآورد می شود با پرداخت کل تسهیلات ابلاغی برای دو هزار و 977 نفر اشتغال در بخش کشاورزی استان فراهم شود .

معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اولویت پرداخت تسهیلات بانکی در زیر بخش های مختلف توسعه مکانیزاسیون، توسعه گلخانه ها و پرورش ماهی در قفس مخصوصاً افزایش بهره وری مصرف آب و طرح های منابع طبیعی و محیط زیست بوده است .

این مسئول افزود: اخیراً از محل صندوق توسعه ملی در حدود 400 میلیارد تومان به صورت سرمایه ای برای 10 استان کم برخوردار و محروم در کشور تخصیص داده شده است که استان آذربایجان غربی جزو این استان ها به شمار می رود. 100میلیارد تومان نیز برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به استان تخصیص داده شده است که پرونده متقاضیان برای پرداخت این تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده است .

جلیلی خاطرنشان ساخت: کمبود منابع اعتباری نظام بانکی موجب شده است که سیستم بانکی در حل مشکلات واحدهای تولیدی استان با موانع بسیاری مواجه شود.

وی به اهداف کلی در برنامه ششم توسعه بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع پایه، منابع طبیعی و بسترهای تولیدی درچارچوب توسعه پایدار، افزایش بهره‌وری منابع و عوامل تولید کشاورزی به ویژه آب، افزایش ضریب خود اتکایی در محصولات راهبردی کشاورزی، مشارکت در احیای دریاچه ارومیه و توسعه صادرات محصولات کشاورزی از جمله اهداف مدنظر به شمار می‌رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید