Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خبر داد:

تجهیز 61570 هکتار از اراضی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری از محل اعتبارات مهار آب های مرزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای مصرف بهینه آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه 840 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است که برای اجرای پروژه هایی از قبیل اجرای طرح های آبیاری نوین، انتقال آب با لوله، اجرای شبکه های فرعی در پایاب سدها، ایجاد کانال با پوشش های بتنی، تهیه نقشه کاداستر و آگاه سازی جوامع محلی است که در 9 شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه هزینه می شود.

تجهیز 61570 هکتار از اراضی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری از محل اعتبارات مهار آب های مرزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 61 هزار و 570 هکتار از اراضی استان از محل اعتبارات مهار آب های مرزی استان تا پایان سال 97 به سیستم های نوین آبیاری تجهیز می شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه از سال ۹۴ طرح مهار آب های مرزی در استان های مرزی کشور آغاز شده و قرار است در قالب یک طرح چهارساله اتمام یابد، افزود: آذربایجان غربی بعد از خوزستان دومین استان کشور در زمینه اجرای طرح مهار آب های مرزی است .

وی گفت: در این راستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 21 طرح در زمینه مهار آب های مرزی استان اجرایی می شود که امیدواریم تا پایان سال 95 بیش از 18 هزار هکتار از این طرح ها به بهره برداری برسند .

کریم زاده خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح ها نزدیک به یک هزار میلیارد و 220 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است که در سال 94 از 286 میلیارد تومان اعتبارات مصوب در حدود 97 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت و جذب شده است و در سال جاری نیز تاکنون 712 میلیارد ریال اعتبار از این محل پرداخت شده است و روند تخصیص این اعتبارات با توجه به پیشرفت فیزیکی و زمان بندی به استان ها است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: در راستای مصرف بهینه آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مبلغ 840 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است که برای اجرای پروژه هایی از قبیل اجرای طرح های آبیاری نوین، انتقال آب با لوله، اجرای شبکه های فرعی در پایاب سدها، ایجاد کانال با پوشش های بتنی، تهیه نقشه کاداستر و آگاه سازی جوامع محلی است که در 9 شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه هزینه می شود .

وی گفت: نتایج طرح های احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی از سال 93 تاکنون برای اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح شش هزار و 34 هکتار، انتقال آب با لوله 414 کیلومتر، اجرای شبکه های فرعی آبیاری زهکشی به مقدار سه هزار و 482 هکتار و تهیه نقشه کاداستر اراضی آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به میزان سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی واقع درحوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید