Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اشتغال زنان روستایی در 200 مزرعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد/ حمایت جدی از توسعه کشت‌های اقتصادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه مزارع گیاهان دارویی و اشتغال بانوان در ستاد نخبگان استان مصوب شد که لازم است این کار در قالب شرکت‌‌های قانونی مردم‌نهاد ساماندهی شوند و صنایع پایین دستی گیاهان دارویی نیز دیده شود.

اشتغال زنان روستایی در 200 مزرعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد/ حمایت جدی از توسعه کشت‌های اقتصادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اشتغال قابل توجه دختران و زنان روستایی در 200 مزرعه گیاهان دارویی این استان و از حمایت جدی از توسعه کشت‌های اقتصادی‌تر خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، جعفر گوهرگانی در کارگاه آموزشی سمن‌های غیردولتی با اشاره به اینکه 200 مورد مزرعه گیاهان دارویی در استان وجود دارد و این مزارع در حال توسعه و بیشتر شدن هستند، گفت: تنوع گیاهان دارویی می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال زنان و دختران روستایی شود .

وی با اشاره به ایجاد مزارع به لیمو در استان افزود: تعداد زیادی از زنان و دختران استان در این مزارع مشغول به کار هستند و حمایت جدی از این فعالیت‌ها در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در مزرعه چهار هکتاری به‌لیمو بیش از 80 رن و دختر فعالیت دارند که نشان از نقش مهم چنین کشت‌هایی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد .

وی تصریح کرد: توسعه مزارع گیاهان دارویی و اشتغال بانوان در ستاد نخبگان استان مصوب شد که لازم است این کار در قالب شرکت‌‌های قانونی مردم‌نهاد ساماندهی شوند و صنایع پایین دستی گیاهان دارویی نیز دیده شود .

گوهرگانی خاطرنشان ساخت: جهاد کشاورزی استان در جهت ایجاد اشتغال، تعیین بذر و نشاء، تغییر کاربری‌ها، صنایع تبدیلی و معرفی به بانک، متقاضیان را مورد حمایت قرار می‌دهد .

وی با بیان اینکه از سطح یک هکتاری گیاه دارویی به لیمو، به بیش از 90 هکتار به‌لیمو و استویا رسیدیم چرا که سیاست جهاد کشاورزی حمایت از کشت‌های اقتصادی است، گفت: هر هکتار گیاه دارویی به‌لیمو با وجود افت قیمت فعلی 30 میلیون تومان درآمد دارد که از هر کشت آب‌بر دیگری چون ذرت و برنج اقتصادی‌تر است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید