Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر استان کرمان خبر داد:

برداشت 70 کیلو زعفران در شهرستان رابر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر استان کرمان گفت: باتوجه به اینکه مزارع زعفران شهرستان رابر، عمدتا در ارتفاعات بالا در اقلیم کوهستانی و دامنه ی کوه ها کشت می شود و خاک این مزارع نیز دست نخورده است محصول تولیدی از نظر عطر، طعم، رنگ و سایر فاکتور های کیفی بی نظیر و منحصر به فرد است.

برداشت 70 کیلو زعفران در شهرستان رابر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر استان کرمان از برداشت 70 کیلو زعفران در این شهرستان
خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، حمید محمدی با بیان این مطلب گفت: برداشت زعفران در بیش از 23 هکتار از مزارع این شهرستان از ابتدای آبان ماه آغاز شده و پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیر کشت زعفران به طور میانگین سه کیلو محصول برداشت شود .

وی افزود: باتوجه به اینکه مزارع زعفران این شهرستان عمدتاً در ارتفاعات بالا در اقلیم کوهستانی و دامنه کوه ها کشت می شود و خاک این مزارع نیز دست نخورده است، محصول تولیدی از نظر عطر، طعم، رنگ و سایر عوامل کیفی بی نظیر و منحصر به فرد است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر در پایان یادآور شد: با وجود منابع آبی محدود، خشکسالی های پی در پی اخیر و تلاش در جهت استفاده بهینه از آب های کشاورزی، کشت زعفران که نیاز آبی کمی دارد مقرون به صرفه است که در همین راستا جهاد کشاورزی اقدام به معرفی متقاضیان کشت این محصول به بانک کشاورزی برای دریافت وام با سود 16 درصد می کند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید