Iranian Agriculture News Agency

با وجود کمبود منابع مالی پکن در پروژه اصلاح خاک

خاک چین تا سال 2030، اصلاح می‌شود؟

دولت چین قصد دارد تا با کاهش میزان (زوال) اثرات نامطلوب خاک تا سال 2020 و بهبود کیفیت خاک تا سال 2030 دست یابد.

خاک چین تا سال 2030، اصلاح می‌شود؟


دولت چین قصد دارد تا با کاهش میزان (زوال) اثرات نامطلوب خاک تا سال 2020 و بهبود کیفیت خاک تا سال 2030 دست یابد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت pollutionsolutions ، این خبر مهم همراه با یک طرح عملی در اواخر ماه ژوئن منتشر شد که در آن دولت متعهد شده با سرمایه‌گذاری نه‌تنها به مقابله با آلودگی خاک برود بلکه به ارتقاء تجهیزات و فن‌آوری برای مقابله با فلزات سنگین نیز دست یابد.


یک راه‌حل گران برای یک مشکل گسترده

در سال 2015، وزیر محیط زیست این کشور گفته بود میزان آلودگی 16 درصد از خاک چین بیش از حد مجاز است. اصلاح خاک یک کسب و کار گران به‌شمار می‌رود، به‌ویژه هنگامی که در راستای مقابله و حذف فلزات سنگین بوده و در این راستا کشور برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وقت زیادی صرف کرده باشد.

این در حالی است که رویترز تخمین می‌زند، در مجموع پنج تریلیون یوان لازم است تا هر اینچ (2.5 سانتی‌متر) خاک چین تبدیل به شرایط مناسب کشاورزی پایدار شود که این میزان بر اساس متوسط ​​ برآورد صنعت، درباره هزینه بهبود و اصلاح یک هکتار خاک است.

در حال حاضر، برآورد می‌شود،‌ بیش از 100 پروژه در سراسر کشور با هدف اصلاح خاک وجود دارد، اما با برآورد کل مبلغ سرمایه‌گذاری 500 میلیارد یوان (54 میلیارد £)، فرآیند اصلاح و بهبود خاک یک فرایند گران به‌شمار می‌آید که نتوانسته سرمایه‌گذاران خصوصی را به خود جلب ‌کند، چراکه شرایط روشنی برای بازگشت سود وجود ندارد. در نتیجه، منابع مالی از سوی دولت‌های محلی، با کاهش روبه‌رو بوده است. این بدان معنی است شاید پیشرفت پروژه با شک و تردید همراه باشد.

با این حال، اصلاح و بهبود خاک این یک هدف بلند پروازانه به‌شمار می‌رود؛ پروژه‌ای که برای معکوس کردن آلودگی خاک تا سال 2020 و بهبود کیفیت خاک تا سال 2030 است و به بودجه قابل توجهی نیاز خواهد داشت.

با چالش‌هایی که وجود دارد، به‌نظر می‌رسد دولت چین در حال گسترش تلاش‌هایش برای مبارزه با آلودگی و اصلاح خاک باشد. همچنین امیدوار است تا با تأمین بودجه در آینده، این کشور بتواند به تعهدات خود برای رسیدن به اهدافش تا سال 2020 و 2030، دست یابد./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.pollutionsolutions-online.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید