Iranian Agriculture News Agency

فائو در مانیل راه‌اندازی کرد؛

استفاده از پهپاد برای کاهش خطرات بلایای طبیعی در فیلیپین

وزارت کشاورزی فیلیپین (DA) و سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) را برای پیش‌بینی و کاهش خطر بلایا در بخش کشاورزی راه‌اندازی کردند.

استفاده از پهپاد برای کاهش خطرات بلایای طبیعی در فیلیپین


وزارت کشاورزی فیلیپین ( DA ) و سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) را برای پیش‌بینی و کاهش خطر بلایا در بخش کشاورزی راه‌اندازی کردند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Far Eastern Agriculture ، به‌دلیل افزایش اثرات تغییر آب و هوایی و ظهور گاه و بی‌گاه سیل و توفان، و تأثیرات آن بر امنیت غذایی کشور، فائو و وزارت کشاروزی فیلیپین گردهم آمدند تا با راه‌اندازی تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به کاهش خطرات بلایای طبیعی در بخش کشاورزی کمک کنند.

خوزه لوئیس فرناندز José Luis Fernández ، نماینده فائو در فیلیپین گفت: "با فناوری‌های مدرن در بخش کشاورزی، همچون استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا خودروهای بدون سرنشین، به‌طور قابل توجهی می‌توان میزان خطر و ارزیابی خسارت را بهبود بخشید. از این رو استفاده از این تکنولوژی انقلابی است برای آماده شدن در مقابل با سوانح که می‌تواند بر معیشت کشاورزان آسیب‌پذیر و ماهیگیران و امنیت غذایی کشور تأثیرگذار باشد."

استقرار پهپادها با هدف حمایت از فعالیت‌های دولت و تقویت آماده‌‌سازی سیستم‌های هشداردهنده و مشاوره در سطح مزرعه به کشاورزان و ماهیگیران می‌تواند برای تصمیم‌گیری بهتر و آگاهانه در حفظ معیشت‌‌شان کمک ‌کند.

همچنین داده‌های ارسالی از هواپیماهای بدون سرنشین در طراحی پروژه‌های زیربنایی کشاورزی و نظارت بر محیط زیست نیز مفید خواهد بود.

هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به تجهیزات فتوگرامتری و ناوبری می‌تواند در ارزیابی‌های سریع و قابل اعتماد استفاده شوند.

این موارد توسط متخصصان فنی وزارت کشاورزی فیلیپین و فائو ازجمله کارشناسان کشاورزی، مهندسان، نقشه‌برداران و متخصصان IT و کارشناسان اطلاعات، تحت یک دوره آموزشی فشرده سه هفته‌‌ای آموزش داده می‌شود. این طرح می‌تواند یک گام مهم در کاهش خطر در فیلیپین به‌شمار آید./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://fareasternagriculture.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید