Iranian Agriculture News Agency

با وجود مقدارکافی تولید انرژی باد؛

١٠٠ درصد انرژی اسپانیا از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین خواهد شد

رئیس یک شرکت اسپانیایی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، اعلام کرده که اسپانیا می‌تواند با اتکای 100 درصدی به انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی مصرفی خود را تأمین کند.

١٠٠ درصد انرژی اسپانیا از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین خواهد شد

رئیس یک شرکت اسپانیایی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، اعلام کرده که اسپانیا می‌تواند با اتکای 100 درصدی به انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی مصرفی خود را تأمین کند.

به گزارش ایانا از تئولیوپرس، میگل ازپلتا Miguel Ezpeleta ، مدیر شرکت اکسیونا ( Acciona ، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در کسب و کار اسپانیایی، در زمینه توسعه و مدیریت زیرساخت‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر و آب) گفت: "در حال حاضر به اندازه کافی انرژی باد تولید می‌شود که می‌تواند روزانه برق 29 میلیون خانه را در اسپانیا تأمین کند."

وی افزود: "حال نکته مهم این است که پیش‌بینی‌ها بنا بر آنچه قرار است رخ دهد درست خواهد بود یا خیر؟"

این مدیر در ادامه می‌گوید: "شاید به من بگویید این کار غیرعملی است، اما من کاملاً مطمئن هستم به آنجایی خواهیم رسید که 100 درصد انرژی کشور، از انرژی تجدیدپذیر تأمین شود."

این در حالی است که اسپانیا دارای ذخایر نفت یا گاز طبیعی نیست؛ بنابراین در تلاش است تا از نظر تأمین انرژی مستقل شود. اسپانیا در حال حاضر حدود 17.4 درصد از انرژی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کند که تنها چند درصد کمتر از مقدار 20 درصد تعیین شده توسط اتحادیه اروپا، تا سال 2020 است.

اگرچه این موضوع با محیط زیست سازگار است، اما منتقدان گفته‌اند حرکت به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی گران‌تری به‌وجود می‌آورد. برخی کارشناسان معتقدند هزینه تأمین انرژی تجدیدپذیر تا 60 درصد طی 10 سال گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که به گفته مسئولان شرکت اکسیونا، این مسئله را می‌توان با مدیریت مناسب حل کرد.

خاویر منتس Javier Montes ، مدیر منطقه آسیا و اقیانوس آرام Asia-Pacific region ، گفت: "یکی از مواردی که به نفع اسپانیا خواهد بود در حوزه سیستم‌های برق (الکترونیک) است؛ چرا که می‌توان سیستمی بسیار قابل اعتمادتر ساخت که قادر به مقابله با حوادث شدید آب و هوایی یا مشکلات فنی باشد."

در شرایطی اسپانیا به اهداف تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا نزدیک شده است که انگلستان برای دستیابی به هدف خود برای رسیدن به 15 درصد انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2020 با شکست روبه‌رو شده است و به احتمال زیاد این می‌تواند کاهش اعتبارش به‌عنوان رهبری تغییر آب و هوا را به‌دنبال داشته باشد./

ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.theolivepress.es/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید