Iranian Agriculture News Agency

ریاست اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی خبر داد:

نصب بسته های گرانول نانو تکنولوژی، جاذب اتیلن در جهت حفظ کیفیت محصولات کشاورزی

ریاست اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی در گفت و گوی تلفنی برنامه پرسش رادیو گفت و گو تصریح کرد: امروز می توان با استفاده از فناوری نانو تکنولوژی و نصب بسته های گرانول نانو تکنولوژی جاذب اتیلن تا ۶ ماه کیفیت محصولات را مثل روز اول تولید حفظ کرد.


ریاست اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی در گفت و گوی تلفنی برنامه پرسش رادیو گفت و گو تصریح کرد امروز می توان با استفاده از فناوری نانو تکنولوژی و نصب بسته های گرانول نانو تکنولوژی جاذب اتیلن تا ۶ ماه کیفیت محصولات را مثل روز اول تولید حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا به نقل از برنامه پرسش رادیو گفت و گو ، قره یاضی در خصوص آمار ۳۰ درصدی ضایعات محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد این آمار غیر رسمی و به صورت برآورد است، لذا ما برآوردمان طی سال های اخیر در این خصوص این است که این ضایعات قدری کاهش پیدا کرده، اما هنوز بالاست.

وی دلایل متعددی را به عنوان عامل اصلی ضایعات محصولات کشاورزی معرفی کرده و افزود ضایعات پس از برداشت هر کدام دارای اهمیت اند به ویژه اینکه وجود این ضایعات با مصرف آب رابطه مستقیم دارد که مستلزم فرهنگ سازی است و صدا و سیما در این خصوص و بحث آموزش آن می تواند نقش مهمی داشته باشد.

ریاست اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی در خصوص ضایعات پس از برداشت تصریح کرد باید تلاش بر این باشد تا سیستم های انبارداری و انباربانی را به سیستم های حذف گاز اتیلن مجهز کنیم.

وی اذعان کرد امروز می توان با استفاده از فناوری نانو تکنولوژی و نصب بسته های گرانول نانو تکنولوژی جاذب اتیلن تا ۶ ماه کیفیت محصولات را مثل روز اول تولید حفظ کرد.

قره یاضی با توضیح این که اتیلن گازی است که از خود میوه ها متصاعد شده و عامل رسیدگی و گندیدگی آنهاست افزود به کارگیری این روش هزینه خیلی کمی دارد و کیفیت محصولات را افزایش می دهد.

قره یاضی همچنین با بیان اینکه به نمایندگی از چند انجمن علمی در گفت و گوی پرسش حضور یافته است دولت را مکلف و موظف به پذیرش نظرات جامعه علمی کشور و این قشر فرهیخته دانست./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید