Iranian Agriculture News Agency

بهبود عملکرد تاکستان‌های "گالیسیا" با هواپیماهای بدون سرنشین

پروژه تحقیقاتی با هدف بهبود بخشیدن عملکرد باغ‌های انگور با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در تاکستان‌های شیب‌دار منطقه Ribeira Sacra گالیسیا اسپانیا، راه‌اندازی شده است.

بهبود عملکرد تاکستان‌های "گالیسیا" با هواپیماهای بدون سرنشین


پروژه تحقیقاتی با هدف بهبود بخشیدن عملکرد باغ‌های انگور با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در تاکستان‌های شیب‌دار منطقه Ribeira Sacra (1) گالیسیا (2) اسپانیا، راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت spanish news today ، پروژه تحقیقاتی به نام " Ecovine " با حمایت از آژانس نوآوری در منطقه شمال غربی گالیسیا و با هدف بهبود بخشیدن عملکرد باغ‌های انگور و میوه‌های آن راه‌اندازی شده است که مونیتورینگ و نظارت را با استفاده از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین انجام می‌دهد.

با توجه به گزارش شرکت Hijos de Rivera ، هدف این پروژه، توسعه روش نوآورانه بخش‌بندی و تفکیک باغ‌های انگور به مناطق مختلف با استفاده از فن‌آوری‌های جدید همراه با دقت و وضوح تصویر بالا است.

این پروژه توسط کارخانه Ponte da Boga و یک تیم از دانشگاه سانتیاگو دو کامپوستلا ( Santiago de Compostela دانشگاه دولتی واقع در شهر سانتیاگو دو کامپوستلا، گالیسیا اسپانیا) سرپرستی می‌شود.

در این پروژه، از هواپیماهای بدون سرنشین برای گرفتن اطلاعات همراه با تکنیک‌های تصویر برداری چند طیفی استفاده می‌شود، سپس این داده‌ها برای تجزیه و تحلیل به‌منظور شناسایی تغییرات در تاکستان، مقدار آب موجود در خاک، شرایط توسعه و کیفیت انگور به کار می‌رود.

از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری در بهترین زمان ممکن برای انجام مناسب‌ترین روش برای هر بخش از باغ‌های انگور در دامنه‌های شیب‌دار از Ribeira Sacra می‌توان بهره برد، همچنین برای میزان آبیاری مورد نیاز در هر مرحله از رشد انگور هم به کار می‌رود.

کارخانه Lar de Ricobao و دو شرکت فناوری Elmantec و Teican Medioambiental از مراکزی هستند که در این پروژه همکاری می‌کنند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://spanishnewstoday.com/


پی‌نوشت:

1- در جنوب استان لوگو و در شمال استان اورنسه در گالیسیا اسپانیا قرار دارد و به‌دلیل طعم و مزه انگورهایش شناخته شده است.

2- گالیسیا ( Galicia ): یکی از بخش‌های خودمختار اسپانیا است پایتخت آن شهر سانتیاگو د کمپوستلا است. آب و هوای این منطقه معتدل و به‌شدت مرطوب است. باران‌های شدید از ویژگی‌های خاص این منطقه است. اقتصاد گالیسیا بر پایه ماهیگیری و کشاورزی استوار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید