Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری خبر داد:

صادرات 3770 تن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه

مدیرکل دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری گفت: مسئولان فنی، بهداشتی غیر دولتی واحد های تولیدی و بازرسان دولتی با نمونه گیری های به موقع از مواد اولیه خوراک دام و آبزیان، نظارت کامل بر محصولات آبزیان را دارند.

صادرات 3770 تن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه


مدیرکل دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و 770 تن خوراک آبزیان به کشور های عراق، قرقیزستان و آذربایجان صادر شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری، عبدالمحمد نجاتی با اعلام این خبر افزود: مسئولان فنی، بهداشتی غیر دولتی واحد های تولیدی و بازرسان دولتی با نمونه گیری های به موقع از مواد اولیه خوراک دام و آبزیان، نظارت کامل بر محصولات آبزیان را دارند .

وی افزود: این نظارت ها صرفاً به منظور سلامت آبزیان نیست، بلکه محصول تولیدی آبزیان (گوشت ماهی) برای مصرف انسانی نیز حائز اهمیت است و باید سالم و استاندارد باشد تا از این طریق بهداشت و سلامت عموم مردم به مخاطره نیفتد .

مدیرکل دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری یادآور شد: با آزمایش فلزات سنگین و بار میکروبی خوراک آبزیان سالم بودن محصولات تضمین می شود و در صورتی که بیشتر از حد مجاز باشند، برای انسان مخاطره آمیز است و اداره کل دامپزشکی استان نسبت به انجام آزمایش های دقیق در حد مجاز اقدام می کند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: با حضور مسئولان فنی، بهداشتی در تمامی واحد های تولیدی بهره برداران با خیال راحت از تمامی محصولات تأیید شده توسط دامپزشکی استفاده کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید