Iranian Agriculture News Agency

فائو راه‌انداری کرد؛

نسخه جدید سایت آماری Faostat با امکانات بهتر و آسان‌تر برای دسترسی به شاخص‌های کشاورزی

فائو به‌تازگی، نسخه جدید وب‌سایت FAOSTAT را راه‌اندازی کرده است، تغییرات اساسی وب سایت Faostat امکان استفاده و دسترسی سریع‌تر به داده‌های کلیدی را می‌دهد.

نسخه جدید سایت آماری Faostat با امکانات بهتر و آسان‌تر برای دسترسی به شاخص‌های کشاورزی


فائو به‌تازگی، نسخه جدید وب‌سایت FAOSTAT را راه‌اندازی کرده است، تغییرات اساسی وب سایت Faostat امکان استفاده و دسترسی سریع‌تر به داده‌های کلیدی را می‌دهد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت reliefweb ، بیوتکنولوژی و هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است به‌عنوان نوآوری‌هایی در حوزه کشاورزی به‌شمار آیند، اما از سوی دیگر درباره روش‌های جدید برای انتشار اطلاعات، هم باید فکر شود.

داده‌ها (اطلاعات)، اغلب پرهزینه و دارای ارتباط پیچیده‌ای با یکدیگر هستند، اطلاعات، یک کلید مهم تصمیم‌گیری نزد سیاست‌گذاران برای یک اقدام عملی به‌شمار می‌رود.

با این رویکرد به‌تازگی فائو، نسخه جدید وب‌سایت FAOSTAT را راه‌اندازی کرده است. پایگاه داده‌‌ای که دارای جامع‌ترین اطلاعات آماری در جهان در حوزه مواد غذایی، کشاورزی، شیلات، جنگلداری، مدیریت منابع طبیعی و تغذیه و بسیاری موارد دیگر است که عموم افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

یک ابزار مبتنی بر وب و به‌روز شده که در حال حاضر در نسخه چهارم آن، می‌توان پیشرفت تکنولوژیک و همچنین نوآوری‌های کاربرپسند را دید؛ مانند سازگاری کامل با دستگاه‌های تلفن همراه و گزینه‌ی دانلود که می‌تواند باعث بهبود کارآیی شود.

گفتنی است، سایت FAOSTAT ، اطلاعات کشورها را از سال 1961 به بعد به‌صورت دسترسی آزاد، باز و آسان برای 245 کشور فراهم می‌کند. همچنین این سایت ماهانه به‌طور معمول حدود 200 هزار بازدیدکننده دارد که شامل افراد در حوزه آمار، مقامات دولتی، پژوهشگران، بخش خصوصی، سازمان‌های بین‌المللی، جامعه مدنی و رسانه‌ها از سراسر جهان می‌شود.

در حال حاضر سایت،‌ با ارائه رابط کاربری پیشرفته، توسط گوشی هوشمند و تبلت و همچنین توسط کامپیوتر شخصی قابل دسترس است. همچنین گزینه‌های جستجوی آن افزایش یافته و روند جستجو، ساده شده است.

سایت جدید با معماری قابل انعطاف‌تر، اجازه می‌دهد تا مجموعه داده‌های جدید سریع‌تر منتشر شود. همچنین تحلیل و بررسی اطلاعات با ابزار جدید بهبود یافته و امکان دانلود مجموعه داده‌ها، نقشه‌ها و نمودارها را به کاربر می‌دهد.

نسخه جدید FAOSTAT ، مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی آماده را ارائه می‌کند، از میزان استفاده زمین و تولید مواد غذایی گرفته تا میزان دسترسی به غذا و اختصاص بودجه دولت برای کشاورزی در سطح کشور، منطقه و جهان را دربر ‌می‌گیرد.

برخی از این شاخص‌ها برای ارزیابی و اندازه‌گیری پیشرفت در حوزه تحقق اهداف مربوط به دستور کار توسعه پایدار 2030 تنظیم شده است.

در این راستا FAOSTAT با نظارت بر تعهدات جامعه بین‌المللی به ریشه‌کن کردن فقر شدید، گرسنگی و سوءتغذیه، ترویج کشاورزی پایدار و استفاده از منابع طبیعی تا سال 2030، کمک خواهد کرد.

اطلاعات FAOSTAT درباره انتشار گازهای گلخانه‌ای برای تسهیل تجزیه و تحلیل می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد تا به کشورها و کشاورزان برای توسعه استراتژی‌های آب و هوا هوشمند به‌گونه‌ای سریع‌تر و هدفمند کمک کند.

برای مشاهده سایت FAOSTAT به نشانی www.fao.org/faostat بروید./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://reliefweb.int/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید