Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی خبرداد:

تولید 155 تن عسل در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری / ۷۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال عایدی تولید کنندگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: شهرستان بیرجند با ۱۶ هزار و ۳۴۳ کلنی و ۱۸۳ زنبور دار بیشترین عسل تولیدی استان را به خود اختصاص داده است.

تولید 155 تن عسل در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری / ۷۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال عایدی تولید کنندگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تولید ۱۵۵ هزار و ۷۴۷ کیلوگرم عسل در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، هاشم ولی پور مطلق با بیان این مطلب گفت: این میزان بالغ بر ۷۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال عاید تولید کنندگان کرده است .

وی افزود: در سال گذشته نیز حدود ۱۲۰ تن عسل به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در استان برداشت شد که این میزان در سال جاری با افزایش رو به رو بوده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: برداشت عسل در استان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا آخر شهریور نیز ادامه دارد .

ولی پور مطلق به وجود ۲۸ هزار و ۱۴۷ کلنی زنبود عسل در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۹۹ نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند .

وی خاطرنشان ساخت: شهرستان بیرجند با ۱۶ هزار و ۳۴۳ کلنی و ۱۸۳ زنبور دار بیشترین عسل تولیدی استان را به خود اختصاص داده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از صادرات ۲۰ درصد عسل تولیدی استان به تهران خبر داد و افزود: عمده بازار مصرف عسل تولید در استان است .

ولی پور مطلق در پایان با اشاره به اینکه کوچ پاییزه زنبورها به طور معمول از اواخر آبان ماه انجام می شود، گفت: استان های هرمزگان و بوشهر برای کوچ زمستانه مفید هستند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید