Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اعلام کرد:

برگزاری ۲۲ دوره آموزشی ویژه بهره‌برداران منابع طبیعی در سمنان

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: در این دوره ها در خصوص شیوه‌ های زراعت چوب، بهره برداری از محصولات جنگلی و مرتعی و آشنایی با گیاهان دارویی با هدف توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت مردم در فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری مطالب مهمی ارائه می شود.

برگزاری ۲۲ دوره آموزشی ویژه بهره‌برداران منابع طبیعی در سمنان

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برگزاری ۲۲ دوره آموزشی و ترویجی ویژه بهره برداران و مجریان به‌ منظور توانمندسازی جوامع محلی در استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، اکرم میرحاج با با بیان این مطلب گفت: ۵۳۰ نفر از بهره برداران و مجریان سه هزار و ۱۷۴ نفر _ ساعت دوره های آموزشی در خصوص شیوه های زراعت چوب، بهره برداری از محصولات جنگلی و مرتعی و آشنایی با گیاهان دارویی را پشت سر گذراندند.

وی افزود: آموزش به عنوان مؤثرترین ابزار توانمند سازی نیروی انسانی در راستای اهداف
برنامه های توسعه به شمار می رود که سبب ایجاد تغییر رفتار، بینش و نگرش سرمایه های انسانی می شود.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اینکه افزایش آگاهی و دانش به تبع در بالا رفتن میزان بهره وری بخش منابع طبیعی نقش به سزایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نقش ترویج و آموزش منابع طبیعی در انتقال داده ها به کمک روش های مختلف ترویجی همچون کلاس های آموزشی، بازدیدهای آموزشی و با کمک رسانه های سمعی و بصری مختلف می توان راهنمایی و توصیه های لازم را به تولید کنندگان رساند.

میرحاج یادآور شد: این آموزش ها برای مجریان و بهره برداران یک سرمایه گذاری پربازده در فرآیند حفظ، توسعه، بهره برداری بهینه از منابع طبیعی است و باید متناسب با نیازهای واقعی بهره برداران و با شرایط اقلیمی آنان برگزار شود.

وی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها را تغییر معیشت و ایجاد تحول در رفتار و مهارت افراد محلی اعلام کرد و افزود: باید با حداقل هزینه و استفاده از جدیدترین مهارت ها حداکثر بهره برداری را از نیروی انسانی به عمل آورد. رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان خاطرنشان کرد: در این دوره ها در خصوص شیوه‌ های زراعت چوب، بهره برداری از محصولات جنگلی و مرتعی و آشنایی با گیاهان دارویی با هدف توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت مردم در فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری مطالب مهمی ارائه می شود.

میرحاج گفت: این دوره های آموزشی به ارتقاء توانمندسازی و افزایش بهره برداری و بهبود کیفیت زندگی بهره برداران و جوامع محلی و در نهایت کمک به اقتصاد مقاومتی منجر می شود.

وی یادآور شد: همچنین این اداره در نظر دارد به منظور تقویت بنیه علمی ناظران طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری نیز بر اساس سرفصل های مرتبط نسبت به برگزاری دوره آموزشی نیز اقدام کند.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در پایان خاطرنشان ساخت: توسعه آگاهی های عمومی کارکنان و توانمند سازی مدیران و ایجاد زمینه های بهبود وظایف مدیریتی و آماده سازی کارکنان برای ارتقاء به رده های شغلی بالاتر و رشد فضائل اخلاقی، فرهنگ سازمانی و بهبود روابط اجتماعی نیز از جمله اهداف بخش آموزش به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید