Iranian Agriculture News Agency

رسیدگی به تخلفات صنفی شاغلان دامپزشکی تنها در صلاحیت سازمان نظام دامپزشکی است

واکنش سازمان نظام دامپزشکی به مصاحبه یک مقام سازمان دامپزشکی

مصاحبه معاون امور درمان دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی مبنی بر درج امتیاز منفی و یا تعلیق مسئول فنی داروخانه‌های دامپزشکی که اقدام به فروش آنتی‌بیوتیک بدون نسخه می‌کنند، منجر به واکنش سازمان نظام دامپزشکی شد.

واکنش سازمان نظام دامپزشکی به مصاحبه یک مقام سازمان دامپزشکی


در پی مصاحبه اخیر « محسن مشکوة»معاون امور درمان دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان

امتیاز منفی و یا تعلیق مسئول فنی در انتظار داروخانه‌های دامپزشکی که اقدام به فروش آنتی‌بیوتیک بدون نسخه می‌کنند » ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

در خصوص مصاحبه معاون محترم امور درمان دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان «مردم برای دریافت آنتی‌بیوتیک اصرار نورزند/ خطر مقاومت میکروبی در کمین است» ضمن تقدیر و تشکر از توجه سازمان محترم دامپزشکی کشور نسبت به مبحث تجویز منطقی داروهای دامپزشکی به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها، به اطلاع می‌رساند؛

به منظور حفظ شئون شغلی و حرفه‌ای دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی در کشور، بررسی و رسیدگی به هرگونه موارد تخلف احتمالی صنفی و حرفه‌ای آنان، با استناد به مواد 19 و 20 قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی صرفأ در صلاحیت هیأت‌های بدوی انتظامی در نظام دامپزشکی استان‌ها و هیأت عالی انتظامی در‌ سازمان مرکزی نظام دامپزشکی است.

در موضوع مصاحبه فوق‌الذکر، وفق ماده 10 آئین نامه رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه دامپزشکی مصوب 21 اردیبهشت 1382 هیأت محترم وزیران (تجویز ویا بکارگیری داروهای زائد بر نیاز دام بیمار و یا غیرمتجانس و خارج از ضوابط) از موارد تخلف محسوب شده و تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی مرتبط می‌بایست پس از اطلاع نسبت به انعکاس آن اقدام نمایند.

بنابراین سازمان دامپزشکی کشور نیز باید موارد تخلف احتمالی را به استناد مواد یاد شده به هیأت‌های بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان‌ها در سراسر کشور گزارش نموده تا طبق «آئین‌نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه دامپزشکی» مورد بررسی دقیق و کارشناسی فنی قرار گرفته و رأی قانونی صادر گردد.

بدیهی است هرگونه برخورد با موارد تخلف احتمالی شاغلین حرفه دامپزشکی منجمله داروخانه‌های دامپزشکی که در این مصاحبه بدان اشاره شده، خارج از فرآیندهای تعریف شده در قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی و آئین‌نامه‌های یاد شده و فاقد وجاهت قانونی است.

شایان ذکر است سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا تاکنون چندین بار اقدامات فراتر از اختیارات قانونی سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه را به استحضار ریاست محترم این سازمان رسانده و بر پرهیز از ادامه روند کنونی تأکید نموده است.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید