Iranian Agriculture News Agency

واردات آرد و شیرخشک تاریخ گذشته به نام مکمل بدن سازی

مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو، نسبت به مصرف آرد و شیرخشک های تاریخ گذشته که تحت عنوان پودرهای مکمل بدن سازی به صورت قاچاق وارد کشور می شود، هشدار داد

واردات آرد و شیرخشک تاریخ گذشته به نام مکمل بدن سازی


مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو، نسبت به مصرف آرد و شیرخشک های تاریخ گذشته که تحت عنوان پودرهای مکمل بدن سازی به صورت قاچاق وارد کشور می شود، هشدار داد .

به گزارش ایانا از سازمان غذا و دارو، امیر حسین جمشیدی گفت: بارها متذکر شده ایم که مکمل هایی که از فروشگاه های غیرمجاز تهیه می شوند، عوارض خطرناکی دارند .

وی افزود: برای نمونه پودرهای مکمل بدن سازی بدون مجوز و اغلب در کشورهای مجاور و به صورت دست ساز تهیه می شوند .

جمشیدی با بیان اینکه این پودرها ممکن است حاوی آرد و شیرخشک های تاریخ گذشته باشند، تاکید کرد: بیشتر این پودرها حاوی مقادیر بالایی کورتون هستند که باعث ایجاد چاقی کاذب در فرد می شوند و می تواند منجر به افزایش قند خون، فشار خون، کاهش سیستم ایمنی بدن و ، شوند .

وی تصریح کرد: داروهایی نظیر تستوسترون، کسی متولون و اکساندرولون نیز اغلب به صورت غیرقانونی و در شرایط بسیار نامناسب در کشورهای مجاور تهیه و به ایران قاچاق می شوند .

مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، خاطرنشان کرد: این داروها عوارض جبران ناپذیری بر سیستم هورمونی فرد خواهند داشت آنقدر که ممکن است منجر به عقیم شدن دائم، افزایش موهای زائد در بدن، افزایش ریسک سکته و پرخاشگری شدید در فرد می شوند .

وی افزود: مصرف مکمل با مشورت پزشک و از داروخانه ها تهیه شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید