Iranian Agriculture News Agency

از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد:

سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در قم

کارگزار ستاد توسعه فناوری نانو در بخش کشاورزی و صنایع غذایی گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه فناوری نانو داشته‌ایم، به طوری که کشورمان از رتبه 60 جهانی به رتبه شش ارتقا یافته است.

سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در قم

سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ستاد استانی نانو در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، کارگزار ستاد توسعه فناوری نانو در بخش کشاورزی و صنایع غذایی در این سمینار با اشاره به کسب رتبه شش فناوری نانو ایران در جهان گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه فناوری نانو داشته‌ایم، به طوری که کشورمان از رتبه 60 جهانی به رتبه شش ارتقا یافته است .

احسان خوش‌کلام با بیان اینکه رویکرد 10 ساله ستاد توسعه فناوری نانو تا سال 1404 به طول می‌انجامد، افزود: سیاست‌های کلی ستاد مبنی بر تولید علم و تربیت نیروی انسانی در این زمینه است که از سال 1384 تا 1394 این مهم تا حد زیادی محقق شد و اکنون در نظر است تا به کاربردی شدن هرچه بیشتر علم نانو در صنعت پرداخته شود.

وی برگزاری نشست‌های استانی به‌منظور تحقق این اهداف را امری شایسته برشمرد و تصریح کرد: برگزاری هفته‌های فناوری نانو گام بزرگی در راستای پیوند میان علم و صنعت به شمار می‌رود؛ زیرا به آموزش کارشناسان و مسئولان ادارات استانی می‌پردازد و زمینه گرایش آن‌ها به فناوری نانو را فراهم می‌کند .

خوش‌کلام گزارش‌های ارسالی از سوی ستادهای استانی نانو را مورد توجه قرار داد و گفت: این گزارش‌ها که به‌ صورت سالانه ارسال می‌شود، مبتنی بر نتایج آموزش‌های نانو به قشر دانش‌آموز، دانشجو، صنعتگران و تولیدکنندگان است؛ بنابراین ستاد توسعه فناوری نانو با حضور در نمایشگاه‌های صنعتی به آموزش بیشتر در زمینه فناوری نانو می‌پردازد .

وی با بیان اینکه آخرین اخبار و اطلاعات فناوری نانو در سایت نانو موجود است، خاطرنشان کرد: به همت ستاد توسعه فناوری نانو کتابچه‌هایی تهیه و توزیع می‌شود که در آن‌ به توضیح درباره محصولات جدید تولیدشده و کاربرد آن‌ها می‌پردازد .

کارگزار ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به تولید بیش از 317 هزار تن محصول زراعی در سال 92-93 در استان قم گفت: عمده این محصولات به گندم، جو، ذرت علوفه‌ای و یونجه اختصاص دارد که بیانگر ظرفیت بالای این استان در زمینه کشاورزی است. تولید محصولات باغی نیز بیش از 82 هزار تن بوده است که انار، انگور و گیلاس بیشترین میزان آمار را درمحصولات باغی دارند.

گفتنی است سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ستاد استانی نانو در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید