Iranian Agriculture News Agency

شرکت Trimble به‌تازگی راه‌اندازی کرد؛

نسخه نرم‌افزاری یکپارچه سیستم اطلاعات مدیریت مزرعه (FMIS) مبتنی بر وب و تلفن همراه؛ با مدیریت ساده برای بهره‌وری کشاورزان

شرکت تریمبل Trimble Inc، اعلام کرد، سه محصول نرم‌افزاری کشاورزی خود که شامل مزرعه متصل به شبکه (Connected Farm)، نرم‌افزار کار (Works Software)، راه‌حل‌ها و داده‌های کشاورزی (Agri-Data solutions) و نرم‌افزار تریمبل (Trimble Ag Software) را به‌صورت پلت فرم قدرتمند مدیریتی و یکپارچه درآورده است.

نسخه نرم‌افزاری یکپارچه سیستم اطلاعات مدیریت مزرعه (FMIS) مبتنی بر وب و تلفن همراه؛ با مدیریت ساده برای بهره‌وری کشاورزان


شرکت تریمبل Trimble Inc (1) ، اعلام کرد، سه محصول نرم‌افزاری کشاورزی خود که شامل مزرعه متصل به شبکه ( Connected Farm )، نرم‌افزار کار ( Works Software )، راه‌حل‌ها و داده‌های کشاورزی ( Agri-Data solutions ) و نرم‌افزار تریمبل ( Trimble Ag Software ) را به‌صورت پلت فرم قدرتمند مدیریتی و یکپارچه درآورده است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت precisionag ، پلت‌فرم مدیریتی و یکپارچه مذکور قابل نصب روی کامپیوتر شخصی، مبتنی بر وب و تلفن همراه است و با مدیریت ساده می‌تواند برای بهره‌وری مزرعه، سودآوری پایدار برای کشاورزان، مشاوران، خرده‌فروشان کشاورزی و افراد در حوزه فرآوری مواد غذایی مورد استفاده واقع شود.

این در حالی است که امروزه کشاورزان برای بازده بیشتر محصول تحت فشار هستند؛ برای این منظور، کشاورزان به‌دنبال دسترسی به گزینه‌های مختلف ازجمله نرم‌افزار مدیریت مزرعه هستند تا بتوانند با تصمیم‌گیری آگاهانه و به‌موقع به صرفه‌جویی نقدینگی در نهاده‌ها و بازده بیشتر اقدام کنند.

در همین راستا،‌ تریمبل نرم‌افزار کشاورزی یکپارچه، آنلاین و مبتنی موبایل را ارائه می‌دهد که برای کمک به کشاورزان آمده است تا در زمان نیاز، بتوانند از توصیه مشاوران مورد اعتماد استفاده و به تصمیم‌گیری سریع اقدام کنند. همچنین می‌توانند سوابق و مکان‌های به‌روزشده مربوط به مالکیت وسائط نقلیه موتوری را مشاهده کنند و در نهایت این نوع از مدیریت در زمان واقعی برای اینکه کشاورزان تصمیمی داده محور و هوشمندانه‌ای بگیرند، می‌تواند سودمند باشد.

این در حالی است که با تغییر مسیر به سوی کشاورزی دقیق، کشاورزان با موانع یکپارچه‌سازی در حوزه فناوری رو‌به‌رو هستند؛ زمانی که کشاورزان سخت‌افزار و نرم‌افزار کشاورزی دقیق با یک بخش یا برنامه ثالث third-party بخواهند ترکیب کنند با توجه به وارد کردن داده جدید ( data entry ) یا انتقال داده به روش اتصال USB ، زمان را از دست می‌دهند.

برای حل این مشکلات، تریمبل، نرم‌افزار یکپارچه همراه با راه‌حل‌های سخت‌افزاری برای استفاده با دیگر تولیدکنندگان فراهم کرده است. همچنین این پلت‌فرم از شبکه توزیع شده جهانی تریمبل (شبکه با راه‌حل‌های فناوری که تریمبل می‌دهد به افزایش بازده و بهره‌وری کشاورزان کمک می‌کند) پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر داده‌های مزرعه به‌صورت بی‌سیم می‌تواند در کل مزرعه از نظرات مشاوران برخوردار شود که این می‌تواند توصیه به‌موقع برای نهاده‌های محصول و حذف ورود مجدد داده‌ها، صرفه‌جویی در زمان و کاهش خطاهای احتمالی را فراهم ‌کند.

بنیامین آلن Benjamin Allen ، مدیر بخش کشاورزی تریمبل،‌ گفت: "مصرف‌کنندگان در بازار گوشی‌های هوشمند، به‌دنبال سخت‌افزار و نرم‌افزاری هستند تا به‌خوبی با هم کار و کارها را آسان‌تر کنند و این دیدگاه نزد کشاورزان هم وجود دارد."

وی افزود: "فناوری کشاورزی، زمانی که بخواهد از سوی کشاورزان پذیرفته شود باید با انتقال داده به روش آسان و با قابلیت‌های تلفن همراه باشد که این می‌تواند آن را پیچیده کند."

‌نرم‌افزار Trimble Ag Software ، نه‌تنها مشکلات را برای کشاورزان حل می‌کند، بلکه طی دهه گذشته، تریمبل تکنولوژی و استراتژی یکپارچه را توسعه داده و تقریباً برای هر جنبه‌ای از زنجیره تأمین کشاورزی راه‌حلی فراهم کرده که به‌عنوان نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مشاوران زراعت و اصلاح نباتات می‌توانند از نرم‌افزار کشاورزی تریمبل برای مدیریت داده مزرعه مشتریان‌شان استفاده کنند که منجر به توصیه‌های بهتر در زمان واقعی برای تغییرات سریع و بازده بالاتر می‌شود.

- خرده‌فروشان کشاورزی می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار یادشده، برای مدیریت عملکرد و توانمندسازی کارشناسان کشاورزی مزرعه خود برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان بهره ببرند.

- در حوزه فرآوری مواد غذایی با نرم‌افزار تریمبل، امکان ردیابی مراحل مختلف فرآوری و تأمین نیازهای مربوط به تنظیم مقررات و مدیریت میزان حجم داده بیشتر را می‌دهد.

نرم‌افزار Trimble Ag Software ، موفقیتی در مزرعه و در کل زنجیره تأمین کشاورزی به‌شمار می‌آید و راه‌حل‌های ویژه برای کشاورز، مشاوران محصول، خرده‌فروشان کشاورزی و فرآوری مواد غذایی ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار به کارشناسان این امکان را می‌دهد تا با تصمیم‌گیری بهتر در استفاده از نهاده‌ها به بهبود و پایداری کشاورزی و حداکثر رساندن بازده کمک کند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.precisionag.com/


پی‌نوشت:

1- Trimble Inc : شرکت تریمبل که مقر آن در سانی ویل کالیفرنیاست، در نوامبر 1978، توسط چارلز تریمبل از هیولت پاکارد و دو شریک دیگر، تأسیس شد. تریمبل، در زمینه‌های تهیه و ساخت سیستم موقعیت‌یاب ( GPS )، مسافت‌یاب لیزری، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد)، ابزار پردازش فعالیت دارد. همچنین این شرکت این خدمات و ابزار را به صنایع عمده همچون ساخت و ساز، کشاورزی، حمل و نقل، مخابرات و دولت می‌فروشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید