Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان یزد خبر داد:

تولید 40000 تن شیر و 1724 تن گوشت قرمز در یزد در سال جاری

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان یزد گفت: تولید شیر و گوشت قرمز این شهرستان در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 3 و 6 درصد افزایش یافته است.

تولید 40000 تن شیر و 1724 تن گوشت قرمز در یزد در سال جاری

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان یزد از تولید 40 هزار تن شیر و یک هزار و 724 تن گوشت قرمز در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمدرضا فتوحی با بیان این مطلب گفت: این افزایش تولید مربوط به واحدهای گاو شیری (دورگ) با بیشترین سهم تولید یعنی 80 درصد بوده است .

وی با بیان اینکه در تولید گوشت قرمز نیز بیشترین سهم مربوط به گوشت گوساله و گاو بوده است، تصریح کرد: گاو اصیل، گاو بومی، گوسفند و بز از دیگر منابع تولید کننده شیر و گوشت قرمز در شهرستان یزد به شمار می روند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان یزد یادآور شد: در سال گذشته بیش از 320 هزارتن انواع فرآورده های دامی در استان یزد تولید شده بود که نسبت به سال 93 این میزان 12درصد افزایش داشته است .

فتوحی گفت: این تولیدات شامل 225 هزار تن شیرخام، 14 هزار تن گوشت قرمز، 56 هزار تن انواع گوشت طیور، 21 هزار تن تخم مرغ و 160 تن عسل بود.

وی یادآور شد: در این مدت علاوه بر تولیدات دامی، بیش از 457 هزارتن فرآورده های دامی خوراکی و غیرخوراکی شامل 300 تن پشم کرک و مو، یک هزار و 920 تن آلایش خوراکی و 450 هزار تن آلایش غیرخوراکی شامل پوست و کود نیز تولید شده است .

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان یزد در پایان خاطرنشان ساخت: سرانه مصرف گوشت قرمز این خطه 24 کیلوگرم است و 40 درصد گوشت مصرفی استان یزد وارداتی است، این در حالی است که در بخش شیر به دلیل مازاد تولید بر مصرف داخل استان به طور متوسط روزانه بین 180 تا 200 تن شیر از این استان به خارج از استان صادر می شود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید