Iranian Agriculture News Agency

هشدار هواشناسی : افزایش دما و احتمال آتش سوزی در جنگل های مازندران

مدیر کل هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش دما و وزش باد گرم در شبانه روز آینده نسبت به احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان هشدار دارد.

هر چند هواشناسی مازندران از کاهش 11 درجه ای دمای هوا تا اواسط هفته جاری در استان خبر داد ولی در شبانه روز آینده با توجه به تداوم جریانات جنوبی خطر آتش سوزی در عرصه های طبیعی باید جدی گرفته شود.
سید محمد رضا رضوی روز شنبه در این اطلاعیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، گفت: براساس نقشه های هواشناسی ،با توجه به تداوم جریانات جنوبی ،افزایش دما ،کاهش رطوبت و وزش باد گرم در دامنه ها و ارتفاعات ، وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان محتمل است.
وی با اظهار اینکه در حال حاضر دمای هوای پل سفید ،کیاسر و رامسر به ترتیب 25، 19 و 23درجه سانتی گراد بالای صفر است ، افزود: رطوبت این مناطق نیز به ترتیب 13، 20 و 30 درصد است.
**آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران
سرهنگ اسحاق محسنی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران نیز در گفت گو با ایرنا از آماده باش یگان حفاظت نسبت به احتمال آتش سوزی طبیعی جنگل و مراتع خبر داد و گفت: 2 شماره تلفن رایگان 1504 بدون پیش شماره و 01133344574 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در زمینه آتش سوزی، تجاوز و تصرف عرصه های طبیعی مازندران است.
استان مازندران علاوه بر یک میلیون و 700هزار هکتار عرصه های طبیعی و جنگل ، 22 پارک جنگلی به وسعت پنج هزار و 825 هکتار دارد که زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید