Iranian Agriculture News Agency

برای نخستین بار در کشور اجراء می شود:

طرح احداث 1000 واحد کارگاه تولید میوه خشک درمناطق روستایی استان تهران

رئیس گروه توسعه پژوهش برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: با اجرای این طرح درسطح استان به اشتغال سه هزار نفر و کاهش ضایعات محصولات باغی به میزان سالانه 9 هزار تن دست خواهیم یافت.

طرح احداث 1000 واحد کارگاه تولید میوه خشک درمناطق روستایی استان تهران

برای نخستین بار در کشور طرح احداث یک هزار واحد کارگاه تولید میوه خشک درمناطق روستایی استان تهران اجراء می شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فریده عظیمی با بیان این مطلب گفت: برای نخستین بار درکل کشور طرح احداث هزار واحد کارگاه تولید میوه خشک درمناطق روستایی استان تهران با هدف سه گانه بهبود اقتصاد روستایی با ایجاد اشتغال مرتبط با بخش کشاورزی درمناطق روستایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس به روستاهای استان تدوین شده است .

وی با اشاره به لزوم تهیه این طرح گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان تهران و تولیدات قابل توجه محصولات باغی در این استان فرآوری محصولات کشاورزی زمینه بسیار مؤثری در ایجاد اشتغال درسطح روستاها و همچنین کاهش ضایعات محصولات باغی دراین استان است .

رئیس گروه توسعه پژوهش برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی جهادکشاورزی استان از اجرای پایلوت این طرح از ابتدای آبان خبر داد و افزود: طرح احداث یک هزار واحد کارگاه تولید میوه خشک در مناطق روستایی استان تهران در ابتدا در چهار شهرستان شمیرانات، دماوند، شهریار و قدس به صورت پایلوت درحال اجراست و در ادامه تمامی شهرستان های استان را در برخواهد گرفت .

عظیمی با اشاره به روند اجرای طرح گفت: برای اجرای طرح در ابتدا جلسات توجیهی و اطلاع رسانی درسطح روستاهای هر شهرستان برگزار می شود و سپس متقاضیان اجرای طرح، دوره های آموزشی مورد نیاز را طی خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد درصورت نیاز به اخذ وام به مراکز بسیج سازندگی
شهرستان ها معرفی می شوند تا فرآیند دریافت تسهیلات از بانک برای آن ها فراهم گردد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید