Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری خبر داد:

تولید 400 هزار اصله نهال در چهار محال و بختیاری

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری گفت: پیش بینی نیاز نهال امسال بیش از 600 هزار اصله است که با توجه به برآورد میزان تولید نهال استان، کمبود نهال از نهالستان های مورد تأیید و بازدید شده کمیته فنی نهال مستقر در استان های دیگر وارد استان خواهد شد.

تولید 400 هزار اصله نهال در چهار محال و بختیاری

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری از پیش بینی تولید بالغ بر 400 هزار اصله نهال در سال زراعی جدید در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری، ابراهیم شیرانی با اعلام این خبر گفت: این میزان نهال مثمر شامل گونه مثمر هسته دار و دانه دار و گردوی بذری هستند که پیش بینی می شود 434 هزار اصله نهال از هشت واحد از نهالستان های استان که مورد تأیید کمیته فنی نهال قرار گرفته اند، تولید شود .

وی افزود: سطح نهال های استان 6.2 هکتار است و پیش بینی نیاز نهال امسال بیش از 600 هزار اصله است که با توجه به برآورد میزان تولید نهال استان، کمبود نهال از نهالستان های مورد تأیید و بازدید شده کمیته فنی نهال مستقر در استان های دیگر وارد استان خواهد شد .

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری در پایان به باغداران توصیه کرد حتماً نهال های لیبل دار را تهیه و نهال مورد نیازشان را از محل های مجاز خریداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید