Iranian Agriculture News Agency

شرایط خرید جریمه سربازی اعلام شد



دولت در لایحه بودجه سال آینده شرایطی تقریبا برابر با آنچه در قانون بودجه امسال و همچنین سال گذشته برای خرید جریمه سربازی مشمولان تعیین کرده بود، قرار داده است.


به گزارش ایسنا، بر اساس بند (ب) تبصره (11) لایحه بودجه سال آینده، دولت این مجوز را دارد تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساط تا پایان سال 1396 معاف کند.

بر اساس این تبصره میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی از این قرار است؛ مشمولان زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 250 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، ‌دکترا پزشکی 35 میلیون تومان، دکترا غیرپزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر تا 50 میلیون تومان باید برای خرید جریمه بپردازند.

این در حالی است که به ازای هرسال غیبت مازاد بر هشت سال 10 درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یکسال محسوب می‌شود. همچنین برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید