Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد:

مبارزه بیولوژیکی با آفات و امراض در سطح 26 هزار هکتار از اراضی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای تولید محصولات بهداشتی و سالم از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سطح بیش از 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مبارزه بیولوژیکی با آفات و امراض صورت گرفته است.

مبارزه بیولوژیکی با آفات و امراض در سطح 26 هزار هکتار از اراضی اردبیل


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از مبارزه بیولوژیکی با آفات و امراض در سطح 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، عدیل سروی با اشاره به بخشی از دستاوردهای بخش کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: فعالیت های شاخص در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است که از اهم آنها می توانیم به اجرای تعداد 589 پروژه در زمینه های مختلف همچون آب و خاک، گسترش شهرک های گلخانه ای، احداث سد های معیشتی، آبیاری بارانی و ... اشاره کنیم.

وی گفت: برای اتمام و بهره برداری از این پروژه ها اعتباری بالغ بر سه هزار و 615 میلیارد ریال هزینه شد که این میزان اعتبار دقیقاً 5/3 برابر میزان اعتباری است که درسال های مشابه دولت قبلی صورت گرفته بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون کشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی افزود: در دولت تدبیر و امید اعتباری بالغ بر 910 میلیارد ریال به صورت تسهیلات کم بهره از خط ویژه اعتبارات مکانیزاسیون در اختصاص کشاورزان استان قرارگرفت که نتیجه این کار افزایش سه دهم درصدی ضریب مکانیزاسیون بر حسب واحد قوه اسب در هکتار بوده است که این رقم نشان از موفقیت چشمگیر و توان بالای اجرایی دست اندرکاران بخش کشاورزی در مکانیزه کردن کشاورزی استان دارد.

سروی در پایان با اشاره به اهمیت تولید محصولات پاک و ارگانیک در استان افزود: از طریق مبارزه بیولوژیکی بدون استفاده از سموم کشاورزی در مساحت بیش از 26 هزار هکتار و همچنین مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات در سطح 81 هزار هکتار سیاست های کاهش مصرف سموم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مبنی بر تأمین غذای پاک برای جامعه با جدیدیت در استان دنبال
می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید