Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد:

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آ‌بپخش

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای اصلاح شیوه آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر طرح‌های مهمی تدوین و مرحله نخست آن در اراضی 170 هکتاری آب‌پخش اجرایی شده است.

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آ‌بپخش

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آ‌بپخش خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، منصور نوذری با اشاره به اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری در پایلوت 170 هکتاری آب‌پخش اظهار داشت: برای اصلاح شیوه آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر طرح‌های مهمی تدوین و مرحله نخست آن در اراضی آب‌پخش اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 170 هکتار از نخل‌های آب‌پخش از آبیاری سنتی به تحت فشار تبدیل می‌شود افزود: با اجرای این طرح ضمن اینکه آب مورد نیاز نخل‌ها تأمین می‌شود، در صرفه‌جویی در آب نیز نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش گفت: در اجرای این طرح 20 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که تاکنون شش میلیارد آن تخصیص یافته است.

نوذری با اشاره به اینکه زیرساخت اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش دشتستان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: این طرح در درون مزرعه دارای پیشرفت 10 درصدی است که با تخصیص اعتبارات لازم تسریع می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: از 17 هزار هکتار سطح زیرکشت نخیلات استان بوشهر، 10 هزار هکتار که تحت پوشش آبیاری سد رئیسعلی دلواری قرار دارد، قابل تجهیز به آبیاری تحت فشار است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید