Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی به ایانا خبر داد:

اجرای موفق طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در استان مرکزی / فعالیت 590 واحد مرغداری گوشتی

در حال حاضر 590 واحد مرغداری گوشتی با کشتار روزانه 130 تن در استان مرکزی فعالیت دارند که از این میزان 60 تن مصرف داخلی استان است. تعداد جوجه ریزی در مرغداری های استان نیز دو میلیون و 300 هزار قطعه در ماه است.

اجرای موفق طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در استان مرکزی / فعالیت 590 واحد مرغداری گوشتی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار ایانا از اجرای موفق طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در این استان خبر داد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان این مطلب افزود: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی از اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شد و به موجب آن صرفاً مرغ هایی که در اوزان 1/8 تا 2/2 کیلوگرم قرار دارند، به صورت بسته بندی به بازار عرضه خواهند شد و مرغ هایی که دارای اوزان بالاتر هستند، به صورت قطعه بندی شده روانه بازار مصرف می شوند .

همایون نادر نیا گفت: با تولید مرغ گوشتی سبک وزن شاهد کاهش مصرف دان مرغی، داروها و واکسن های وارداتی در این صنعت عظیم خواهیم بود؛ زیرا مرغ گوشتی در اوزان پایین حداقل مصرف داروهای آنتی بیوتیکی را به همراه دارد و گوشت سفید تولیدی مطلوب و از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در استان دو نشست تخصصی برگزار شده است، یادآور شد: در این نشست ها که با حضور نمایندگان دامپزشکی، نظام دامپزشکی، استانداری، مجمع امور صنفی و صدا و سیما برگزار گردید، در زمینه هماهنگی بیشتر، فرهنگ سازی و آموزش
مصرف کنندگان مرغ مباحثی طرح و تصمیماتی نیز گرفته شد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اجرای کامل و مستمر این طرح در بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می تواند از لحاظ رونق اقتصادی و تضمین سلامت گوشت مرغی تولیدی چشمگیر باشد .

نادر نیا با اشاره به نارضایتی برخی از مرغداران استان از قیمت جوجه یک روزه با توجه به کاهش وزن کشتار مرغ گوشتی گفت: در مجموع خوشبختانه مردم و کشتارگاه های استان از این طرح استقبال خوبی کرده اند و اداره دامپزشکی نیز نظارت مناسبی نسبت به اجرای آن دارد .

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر 590 واحد مرغداری گوشتی با کشتار روزانه 130 تن در استان مرکزی فعالیت دارند که از این میزان 60 تن مصرف داخلی استان است. تعداد جوجه ریزی در مرغداری های استان نیز دو میلیون و 300 هزار قطعه در ماه است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید