Iranian Agriculture News Agency

گروه بانک توسعه آفریقایی در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کرد؛

توسعه صنایع غذایی و تولید غذا در آفریقا تا 10 سال آینده

گروه بانک توسعه آفریقایی AfDB، در بخش کشاورزی کشورهای عضو، 24 میلیارد دلار برای افزایش تولید غذا برای مصرف مردم و توسعه صنعت تا 10 سال آینده سزرمایه‌گذاری کرده است.

توسعه صنایع غذایی و تولید غذا در آفریقا تا 10 سال آینده


گروه بانک توسعه آفریقایی AfDB ( African Development Bank Group )، 24 میلیارد دلار در بخش کشاورزی کشورهای عضو برای افزایش تولید غذا برای مصرف مردم و توسعه صنعت تا 10 سال آینده سزرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش ایانا به نقل از وب سایت AllAfrica ، شواهد در سراسر جهان نشان می‌دهد که کشاورزی سهم قابل توجهی در رونق اقتصادی کشورهای پیشرفته همچنین در توسعه اقتصادی کشورهای کمتر توسعه یافته دارد.

به گفته آکینوومی آدسینا Dr Akinwumi Adesina ،‌ رئیس گروه بانک توسعه، آفریقا باید بتواند غذای خودش را تأمین کند. همچنین تبدیل به یک قدرت جهانی در مواد غذایی و کشاورزی شود.

وی افزود: "65 درصد زمین‌های زراعی باقی مانده در دنیا برای تغذیه 9 میلیارد نفر تا سال 2050 است. آفریقا باید با استفاده از کشاورزی به عنوان یک کسب و کار بتواند غذای جهان و آفریقا تأمین کند."

وی در ادامه گفت: "برای کمک به باز کردن قفل پتانسیل آفریقا در بخش کشاورزی، بانک توسعه آفریقا (AfDB) ، 24 میلیارد دلار در بخش کشاورزی تا 10 سال آینده سرمایه گذاری می کند. در این راستا تمرکز ما روی حمایت از ترویج صنعت کشاورزی، ارزش افزوده و تنوع صادرات خواهد بود."

AfDB ، از طریق صندوق توسعه بانک آفریقایی به عنوان یکی از تأمین‌کنندگان مالی اصلی بخش کشاورزی در اوگاندا به شمار می‌رود. در حال حاضر، AfDB حدود یک میلیارد دلار تا سال 2020 سرمایه‌گذاری کرده است.

برای این که بتوان از حمایت‌ها در حوزه سرمایه گذاری بین المللی برخوردار شد، هر کشوری باید رتبه اعتباری مناسب در میان سازمان های جهانی را به‌دست آورد. این کار باعث ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاران نسبت به توانایی کشور مذکور به پرداخت بدهی‌ خواهد شد.

وی گفت: "در طی سال های 2013 تا2015، برای کشورهای آفریقایی در مجموع حدود 21 میلیارد دلار اوراق قرضه صادر شده است که بسیار بالاتر از 5.9 میلیارد دلار در طی سال های 2009 تا 2012 بود. این رقم نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به اقتصاد کشورهای آفریقایی است."

وی گفت: "علاوه بر گسترش پایه مالیاتی، کشورهای آفریقایی نیاز به رشد منابع مالی در بازارهای داخلی دارد. تجارت داخلی آفریقا در حدود 15 در صد از کل تجارت در آفریقا است که باید از طریق یکپارچه سازی منطقه توسعه یابد. آفریقا نباید به بیرون از مرزها چشم داشته باشد بلکه باید به توانایی ها داخلی بیندیشد و ثروت و ارزش ها را بسازد."/

ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://allafrica.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید