Iranian Agriculture News Agency

مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور در قزوین اعلام کرد:

واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل های زنان روستایی

مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور گفت: در راستای بحث اقتصاد مقاومتی، سازمان امور اراضی می تواند در راستای واگذاری اراضی کشاورزی و تشکل های هدف تأثیر گذار باشد و زمین هایی که بازده کار و اشتغالزایی دارند، به تشکل های زنان روستایی فعال واگذار کند تا بستر اشتغالزایی در جامعه فراهم شود.

واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل های زنان روستایی

مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور گفت: ظرفیت مناسب استان قزوین در زمینه تشکل ها و صندوق های خرد زنان روستایی پشتوانه خوب و محکمی برای اجرای بسیاری از طرح های مهم کشاورزی است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فروغ السادات موسوی در نشست واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل های زنان روستایی، عشایری و زنان سرپرست خانوار که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و تشکل های زنان روستایی استان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: وجود تشکل ها در کشور می تواند نقش مؤثری در تمامی عرصه های مختلف داشته باشد و به عنوان بازوی توانمند در کنار دولت نقش آفرینی کند .

وی اظهار داشت: با انجام بسیاری از کارها و امور به صورت مشارکتی می توان از بسیاری از سدها عبور کرد، بنابراین باید از وجود تشکل های غیر دولتی استفاده بهینه کرد .

مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: مدیریت ترویج کشاورزی می تواند به عنوان بازوی توانمند با معرفی تشکل های فعال به امور اراضی کمک شایانی کند؛ زیرا تشکل ها می توانند طرح های خود را در مدیریت ترویج و تعاون روستایی مطرح کنند تا پس از بررسی و طی مراحل از این طرح ها استفاده شود .

وی اضافه کرد: وقتی زمینی به تشکلی واگذار می شود، این تشکل می تواند برای چند خانواده ایجاد اشتغال کند، بنابراین باید تشکل ها حمایت شوند .

موسوی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تأکید کرد: در راستای بحث اقتصاد مقاومتی، سازمان امور اراضی می تواند در راستای واگذاری اراضی کشاورزی و تشکل های هدف تأثیر گذار باشد و زمین هایی که بازده کار و اشتغالزایی دارند، به تشکل های زنان روستایی فعال واگذار کند تا بستر اشتغالزایی در جامعه فراهم شود .

وی تصریح کرد: تشکل ها و صندوق های اعتبار خرد زنان روستایی با تخصیص اندکی سپرده و با سرمایه کم کارهای مطلوبی را در راستای اشتغالزایی، کشاورزی و دامی در روستا انجام می دهند که قابل تحسین است .

این مقام مسئول تأکید کرد: استان قزوین به لحاظ دارا بودن شرایط و بستر مناسب می تواند در زمینه بسته بندی صنایع غذایی مفید و تأثیر گذار باشد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی مناسب و حمایت از تشکل های زنان روستایی بتوان طرح های مناسبی را در زیر بخش های کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی در روستاهای کشور انجام داد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید