Iranian Agriculture News Agency

دبیر دائمی وزارت صنعت، تجارت، کشاورزی و شیلات جاماییکا:

نوآوری برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی باید انجام شود

تمرکز روی تأمین مالی کشاورزان خرده‌پا از برنامه‌های سیاست کشاورزی جامائیکا است و یافته راه‌های خلاقانه برای تأمین امنیت مالی و جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی از سیاست‌های محوری این کشور است.

نوآوری برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی باید انجام شود


تمرکز روی تأمین مالی کشاورزان خرده‌پا از برنامه‌های سیاست کشاورزی جامائیکا است و یافته راه‌های خلاقانه برای تأمین امنیت مالی و جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی از سیاست‌های محوری این کشور است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Jamaica Information Service ، این سخنان را رجینالد بودهان Reginald Budhan ، دبیر دائمی وزارت صنعت، تجارت، کشاورزی و شیلات گفت.

وی خاطرنشان کرد: "مسائل ریسک‌پذیری در حوزه وام و هزینه‌های بالا‌ی ارائه خدمات و محدودیت‌های دیگر ازجمله موانع برای تأمین مالی خرده‌مالکان (مزارع کوچک خانوادگی) به‌شمار می‌روند."

بودهان گفت: "این موانع باعث مشکلاتی در زمینه دریافت وام برای کشاورزان شده است؛ بنابراین با از بین بردن موانع می‌توان فرصت برای رشد کسب و کار و درآمد در این زمینه را فراهم کرد."

وی با اشاره به مؤسسه بین‌المللی همکاری در حوزه کشاورزی IICA ( Inter-American Institute for Cooperation on Agriculture ) (1) انجمن سرمایه‌گذاری کشاورزی منطقه‌ای Regional Agri-Value Chain Financing Forum گفت: "سهامداران دنبال کاهش ریسک پذیری و اطمینان داشتن در مورد شرکت‌های مالی خرد، کوچک و متوسط هستند."

این انجمن در راستای تسهیل تعاملات بیشتر تولیدکنندگان کشاورزی کوچک، گروه‌های جوان و کسب و کار با مؤسسه‌های مالی داخلی به‌منظور افزایش دسترسی آنان به اعتبار فعالیت می‌کند.

وی توصیح داد: "کاری که باید انجام شود این است که فشار از سوی بخش بانکی یا مؤسسه‌های خرد مالی به مردم باید برداشته، و به جای آن باید درک فراگیر و روشن‌تری درباره نیازهای شرکت‌های خرد و کوچک و متوسط مالی ایجاد شود. همچنین یافتن راه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری با ریسک پایین و به همراه دریافت نتایج بیشتر، ازجمله کارها در این زمینه است."

بودهان گفت: "برنامه سیاست کشاورزی APP ( Agricultural Policy Programme ) در پرداختن به نیازهای توسعه و افزایش فرصت‌ها برای زمین‌داران در مقیاس کوچک است."

هدف ویژه این برنامه افزایش قابلیت سازمان‌های توسعه کشاورزی منطقه کارائیب و اقیانوس آرام، برای رسیدگی به نیازهای کشاورزان خرده‌پا است. این برنامه با بودجه صندوق توسعه اروپا EDF ( 10th European Development Fund ) (2) تأمین و ذی‌نفعان آن تولیدکنندگان و شرکت‌های خرده‌پا هستند.

وی یادآور شد: "کارهایی که تحت این برنامه انجام می‌شود شامل کمک به وام گیرندگان و وام‌دهندگان، استفاده از ابزار الکترونیکی برای ضبط و مدیریت طرح‌های توسعه کشاورزی و اطلاعات مربوط به کسب و کار در انجمن کارائیب CARIFORUM (3) ، تقویت ظرفیت تولیدکنندگان کوچک به‌طوری‌که آنها از سیستم‌های مناسب پایدار و بسته‌های تکنولوژیکی بتوانند استفاده کنند، خواهد بود."

همچنین این برنامه تمرکز روی تقویت ظرفیت شرکت‌های مالی خرد، کوچک و متوسط، برای بالابردن حجم، کیفیت، استانداردها و تمایز محصولات با ارزش افزوده محلی و توجه ویژه روی استفاده محصولات و حیوانات محلی و منطقه‌ای دارد؛ توسعه محصولات همراه با ارزش افزوده در میان کشورهای عضو و تقویت و تسهیل گفت‌وگو منطقه‌ای از دیگر موارد سیاست کشاورزی ( APP ) است.

Budhan با اشاره به نقش IICA و بررسی شیوه‌های نوآوری با ریسک کمتر در این زمینه، افزود: "شیوه‌های ابتکاری با هدف کاهش خطر، می تواند فرصت های بیشتری در زمینه سرمایه‌گذاری زنجیره کشاورزی برای شرکت‌های مالی فراهم کند."

در نهایت، انتظار می‌رود که برخی از مؤسسه‌های مالی درانجمن کارائیب CARIFORUM و ذی‌نفعان کشاورزی درک بهتری از زمین‌داران کوچک پیدا کرده و شیوه‌های نوآورانه در این زمینه ایجاد کنند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://jis.gov.jm/


پی‌نوشت:

1- مؤسسه بین‌المللی در کشاورزی ( IICA ) که در بخش رفاه کشاورزی و روستایی همکاری دارد. این همکاری‌ها در زمینه‌های فنی، نوآوری و دانش تخصصی به‌منظور ترویج توسعه کشاورزی پایدار و بهبود زندگی ساکنان روستایی در کشورهای عضو است.

٢- European Development Fund : ابزار اصلی برای اتحادیه اروپا ( EU ) برای کمک به توسعه همکاری در آفریقا.

٣ - انجمن کارائیب CARIFORUM ( Caribbean Forum ) زیرگروهی از انجمن ACP ( African, Caribbean and Pacific Group of States ) است. این گروه از کشورها در آفریقا، کارائیب و اقیانوس آرام به موجب توافق جورج تاون در سال 1975 ایجاد شد که هدف این گروه رسیدن به توسعه پایدار و کاهش فقر در کشورهای عضو است) در سال 1992 تأسیس شد و کشورهای منطقه کارائیب عضو آن هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید