Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد:

امضاء تفاهم نامه واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل های زنان روستایی و عشایری در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در بسیاری از استان های کشور تشکل های زنان روستایی با سرمایه اندک توانسته اند از مزایا و تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده و اشتغالزایی ایجاد کنند. در استان قزوین نیز به این امر باید توجه ویژه ای شود و تشکل های زنان روستایی حضوری پررنگ در عرصه های کشاورزی داشته باشند.

امضاء تفاهم نامه واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل های زنان روستایی و عشایری در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از امضاء تفاهم نامه واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل های زنان روستایی، عشایری و زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد درنشست واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل های زنان روستایی، عشایر و زنان سرپرست خانوار با بیان این مطلب افزود: طی سال های اخیر زنان توانستند با حضوری پررنگ در جامعه خصوصاً در حوزه های علمی دید و نگاه را به جایگاه زنان تغییر دهند .

وی گفت: در حوزه تولید محصولات کشاورزی تفاوتی بین مردان و زنان نیست، بلکه در اکثر
عرصه های تولیدی زنان توانستنه اند با توانمندی های بالقوه خود از مردان پیشی بگیرند و موفق تر ظاهر شوند
.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت کشاورزی و تولید در تأمین امنیت غذایی جامعه یادآور شد: در راستای بحث اقتصاد مقاومتی، جهاد کشاورزی استان چند برنامه اصلی و مهم در دست اجراء دارد تا با عملیاتی کردن آن بتوان در جهت اشتغالزایی در بخش کشاورزی گام های مؤثرتری برداشت.

متقی فرد با تأکید بر اینکه تشکل های زنان روستایی استان باید فعال تر شوند، گفت: در بسیاری از استان های کشور تشکل های زنان روستایی با سرمایه اندک توانسته اند از مزایا و تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده و اشتغالزایی ایجاد کنند. در استان قزوین نیز به این امر باید توجه ویژه ای شود و تشکل های زنان روستایی حضوری پررنگ در عرصه های کشاورزی داشته باشند .

وی در پایان با اشاره به تفاهم نامه ای که در راستای واگذاری اراضی کشاورزی به تشکل های زنان روستایی، عشایری و زنان سرپرست خانوار در این نشست منعقد خواهد شد، تصریح کرد: با فعال تر شدن تشکل های زنان روستایی و اجرای اینگونه طرح ها در حوزه کشاورزی بتوان گام مؤثری در راستای رشد و توسعه بخش کشاورزی استان برداریم .

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز در این نشست به نقش زنان روستایی و عشایر در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با واگذار ی اراضی کشاورزی به زنان و مشارکت آنان در امر تولید می توان زمینه اشتغال و حضور زنان را در بخش کشاورزی پررنگ کرد .

رضا افلاطونی با اشاره به اینکه زنان در جامعه کشاورزی و روستایی بیش از مردان در امر تولید فعال هستند، از طرح این سازمان برای واگذاری اراضی کشاورزی به زنان روستایی، عشایری و سرپرست خانوار خبر داد .

وی در پایان ابزار امیدواری کرد با اجرای این طرح و امضای تفاهم نامه با امور زنان استانداری شاهد حضور بیش از پیش زنان در عرصه تولید محصولات کشاورزی باشیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید