Iranian Agriculture News Agency

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد:

4 شرط رسیدن به فرهنگ آبیاری تحت فشار

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت راه رسیدن به فرهنگ آبیاری تحت فشار را رعایت چهار شرط دانست



مصطفی بهزاد فر در برنامه "گفت وگوی علمی" رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: در فرهنگ مان با اینکه ادعا می کنیم بسیار وطن دوست هستیم ولی از فرهنگ ملی لازم برای حفظ سرزمین مان به ویژه از دیدگاه اکولوژیکی برخوردار نیستیم و در نتیجه همه با وجود آنکه فکر می کنیم داریم درست کار می کنیم ولی در مجموع جریانی را ایجاد می کنیم که دارای اشکالات زیادی است.

برنامه " گفت وگوی علمی " با موضوع ( آبیاری تحت فشار ) و با حضور مصطفی بهزاد فر، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت روانه آنتن شد.

مصطفی بهزاد فر در ابتدا راه رسیدن به فرهنگ آبیاری تحت فشار را رعایت چهار شرط دانست و عنوان کرد: وجه نخست آموزش ، وجه یا شرط دوم داشتن برنامه، وجه سوم داشتن برنامه بر مبنای مطالعه و وجه چهارم وجود قوانین است.

وی افزود: دولت از یک طرف مجری قانون است و از طرف دیگر با ارائه لوایح قوانین را پیشنهاد می دهد. دولت اگر بتواند بر مبنای دو وجه میانی، پیشنهاداتش را به مجلس بدهد و مجلس نیز بتواند بر مبنای دو وجه میانی، یعنی داشتن برنامه و برنامه بر مبنای مطالعات به تدوین قانون بپردازد، شاهد گسترش فرهنگ آبیاری تحت فشار خواهیم بود. دولت نیز در هنگامی که قرار است آئین نامه اجرایی برای قانون بنویسد، باید بر مبنای آن دو وجه باشد.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت به مرحله اجرا اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرا، متخصص باید حضور داشته باشد و این متخصص باید در سطوح مختلف مدیریت عالی، میانی و کارشناسی فعال باشد.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ مان با اینکه ادعا می کنیم بسیار وطن دوست هستیم ولی از فرهنگ ملی لازم برای حفظ سرزمین مان به ویژه از دیدگاه اکولوژیکی برخوردار نیستیم و در نتیجه همه با وجود آنکه فکر می کنیم داریم درست کار می کنیم ولی در مجموع جریانی را ایجاد می کنیم که دارای اشکالات زیادی است.

بهزادفر با گلایه از عدم اجرای آموزش بیان داشت: کسی که گواهینامه رانندگی می گیرد یعنی قوانین را می داند، اما در مرحله اجرا آنها را پیاده نمی کند. کشاورز نیز همین گونه است یعنی با وجود آنکه می داند و آگاهی دارد، اما باز وقتی صبح ها سر زمین می آید، آب را باز می کند و می رود تا عصر برگردد.

قابل ذکر است، برنامه "گفت وگوی علمی" از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه رادیویی گفت وگو پخش می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو گفت وگو مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید