Iranian Agriculture News Agency

تولید و صادرات واکسن تب برفکی در کشورکرج



رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن تب برفکی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و شرکت روناک با کیفیت مناسب به صورت انبوه تولید می شود و نه تنها نیازی به واردات این واکسن نداریم بلکه در آینده نزدیک آماده صادرات هم هستیم.

به گزارش ایرنا از موسسه رازی، حمید کهرام روز سه شنبه با اشاره به همکاری موثر موسسه رازی و شرکت روناک، گفت: موسسه رازی و شرکت روناک تا کنون 16.5 میلیون دز واکسن تب برفکی را تولید و تحویل سازمان دامپزشکی کشور داده اند و با این میزان تولید نیازی به واردات این واکسن به کشور نیست.
وی افزود: علاوه بر این، شش میلیون دز دیگر واکسن تب برفکی در حال تحویل به سازمان دامپزشکی است و پیش بینی می شود تا آخر سال بالغ بر 30 میلیون دز از این واکسن در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار گیرد.
رئیس موسسه رازی با اشاره به روند مناسب تولید این واکسن در موسسه رازی و شرکت روناک، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک واکسن تب برفکی به سایر کشورها صادر شود.
کهرام گفت: پیش از این واکسن تب برفکی به صورت 3PD50 تولید می شد که اکنون واکسن تولیدی موسسه رازی و شرکت روناک با ایمنی زایی بیشتر، به صورت 6PD50 تولید و عرضه می شود.
وی افزود: واکسن تولید ی حاوی جدیدترین سویه های این بیماری در کشور است.
این تجربه به عنوان نخستین تجربه موفق موسسه رازی مبنی بر تولید مشترک با بخش خصوصی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید