Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات استان فارس عنوان کرد:

صادرات 5 تن گوشت ماهیان خاویاری استان فارس به روسیه

با تلاش های صورت گرفته در استان فارس در سال جاری برای نخستین بار پنج تن گوشت ماهیان خاویاری از گونه فیل ماهی Huso huso از مزرعه توسعه آبزیان خاویاری پارس شهرستان استهبان به روسیه صادر شد.

صادرات 5 تن گوشت ماهیان خاویاری استان فارس به روسیه

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات بیش از پنج تن گوشت ماهیان خاویاری از استان فارس به کشور روسیه صادر گردید .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تمدید صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر تا سال 2020 و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه مقرر شده است سالانه 10 هزار تن گوشت و 100 تن خاویار تولید شود .

وی افزود: در این راستا با تلاش های صورت گرفته در استان فارس در سال جاری برای نخستین بار پنج تن گوشت ماهیان خاویاری از گونه فیل ماهی Huso huso از مزرعه توسعه آبزیان خاویاری پارس شهرستان استهبان به روسیه صادر شد .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این مزرعه با ظرفیت 45 تن گوشت ماهیان خاویاری از مزارع موفق در پرورش انواع ماهیان خاویاری است و گونه فیل ماهی به دلیل پرطرفدار بودن آن در بخش صادرات در میان سایر گونه های ماهیان خاویاری در مراکز پرورشی بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است و تمرکز بیشتری بر تولید این گونه ماهی خاویاری در مراکز پرورش وجود دارد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان اظهار امیدواری کرد با اقداماتی که انجام شده صادرات گوشت و خاویار از استان فارس توسعه یابد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید