Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی استان کرمان خبر داد:

اجرای طرح سیماب برای ارتقاء بهره وری تولید محصول پسته در کرمان

عملیات اجرایی این طرح از ابتدای مردادماه آغاز شد و طرحی بلندمدت به شمار می رود و درحال حاضر در پنج شهرستان و جمعاً در 10 سایت در مساحتی حدود 18 هکتار درحال اجراء است.

اجرای طرح سیماب برای ارتقاء بهره وری تولید محصول پسته در کرمان

مدیر تعاون روستایی استان کرمان از اجرای طرح سیماب به منظور ارتقاء بهره وری تولید محصول پسته در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، رضا محمد حسینی با بیان این مطلب گفت: ارتقاء بهره وری تولید محصول پسته با طرح سیماب که توسط اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان کرمان طراحی و تدوین شده، امکان پذیر است و سیماب مخفف سیستم مرجع، آموزش و بهره وری است.

وی افزود: ارتقاء بهره وری تولید محصول پسته از اهداف اصلی طرح سیماب بوده و کشاورزان به عنوان مرجع اصلی تولید مورد توجه هستند و سعی شده با بکارگیری روش های مختلف آموزشی، نگرش وعملکرد کشاورز را به سمت رعایت اصول فنی تغییر داد .

مدیر تعاون روستایی استان کرمان یادآور شد: یکی از معضلات بخش کشاورزی خرده مالکی است که در این طرح به مدیریت هماهنگی یکپارچه توجه خاصی شده است.

محمد حسینی با بیان اینکه ایده این طرح در بهمن سال 94 مطرح و از ابتدای سال 95 تدوین شد، افزود: عملیات اجرایی این طرح از ابتدای مردادماه آغاز شد و طرحی بلندمدت به شمار می رود و درحال حاضر در پنج شهرستان و جمعاً در 10 سایت در مساحتی حدود 18 هکتار درحال اجراء است.

وی محل تأمین اعتبار طرح سیماب را از منابع داخلی شرکت های تعاونی تولید روستایی اعلام کرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی آب و کاهش کیفیت آب و خاک اکثر مناطق استان، یکی از اهداف طرح سیماب در محصول پسته مدیریت و نجات تولید است که برای نخستین بار یک بخش غیردولتی برای بهبود وضعیت کنونی پسته با رویکردی علمی اقدام به طراحی و تدوین این طرح کرده اند و با مشارکت استادان دانشگاهی، محققان و کارشناسان بخش اجراء _ که همان تعاونی ها محسوب می گردد _ اجراء و هدایت می شود .

گفتنی است هدف اصلی طرح سیماب که افزایش بهره وری در بخش کشاورزی بوده و کاملاً منطبق با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است، به سایر محصولات کشاورزی نیز قابل تعمیم است و علاوه بر رویکرد علمی، رویکرد اقتصادی را نیز به همراه دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید