Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال خبر داد:

ایجاد واحدهای گلخانه ای٬ فرآوری٬ صنایع کشاورزی و سردخانه در سطح ۲۲ هکتار در خلخال

در حال حاضر در شهرستان خلخال چهار واحد تولید محصولات گلخانه ای با تولید ۱۵۰ هزار شاخه گل رز هلندی و کاکتوس و تولید 5/2 تن خیار با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰ نفر و غیر مستقیم برای ۲۰ نفر در حال فعالیت است.

ایجاد واحدهای گلخانه ای٬ فرآوری٬ صنایع کشاورزی و سردخانه در سطح ۲۲ هکتار در خلخال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از ایجاد واحدهای گلخانه ای٬ فرآوری٬ صنایع کشاورزی و سردخانه در سطح ۲۲ هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، هادی ذبیحی در جلسه هماهنگی توسعه کشت محصولات گلخانه ای با حضور مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی استان با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر در این شهرستان چهار واحد تولید محصولات گلخانه ای با تولید ۱۵۰ هزار شاخه گل رز هلندی و کاکتوس و تولید 5/2 تن خیار با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰ نفر و غیر مستقیم برای ۲۰ نفر در حال فعالیت است.

وی افزود: مقرر شده تا زیر ساخت های شهرک کشاورزی خلخال در وسعت ۲۲ هکتار در مسیر جاده روستای خوجین به روستای طولش اجرا و برای ایجاد واحدهای گلخانه ای٬ فرآوری٬ صنایع کشاورزی و سردخانه به سرمایه گذاران متقاضی واگذار شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال یادآور شد: این امر کاملاً در راستای اقتصاد مقاومتی از جمله تولید پایدار٬ ایجاد اشتغال برای جوانان٬ صرفه جویی در آب و درآمد مناسب برای بهره برداران خواهد بود.

ذبیحی خاطرنشان ساخت: شهرستان خلخال با داشتن اقلیم های متفاوت از جمله اقلیم نیمه گرمسیری و نور فراوان کاملاً مستعد تولید محصولات گلخانه ای است.

وی در پایان از سرمایه گذاران و کشاورزان خواست در صورت تمایل به تأسیس گلخانه و یا هر گونه مشاوره در مورد تسهیلات و امکانات به مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی خلخال مراجعه کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید