Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل شرکت صید کاویان خلیج فارس عنوان کرد:

ترافیک تورهای صیادی برای صید ماهیان خلیج فارس/ کشتی‌های تغییر پرچم داده، بلای جان صنعت شیلات ایران

مدیر شرکت صید کاویان خلیج فارس حضور برخی کشتی‌های تغییر پرچم داده چینی و تایلندی در آب‌های ایران را عاملی برای بروز مشکل در فعالیت‌های صیادی اعلام کرد.

ترافیک تورهای صیادی برای صید ماهیان خلیج فارس/ کشتی‌های تغییر پرچم داده، بلای جان صنعت شیلات ایران


مدیر عامل شرکت صید کاویان خلیج فارس حضور برخی کشتی‌های تغییر پرچم داده چینی و تایلندی در آب‌های ایران را عاملی برای بروز مشکل در فعالیت‌های صیادی اعلام کرد.

فرهاد فعال در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایانا به هرمزگان گفت: کشتی‌های تغییر پرچم داده، کشتی‌های خارجی هستند که شیلات به آنها مجوز فعالیت در آب‌های ایران را داده است.

وی افزود: کشتی‌های خارجی اگر با پرچم کشور خود در آب‌های ایران فعالیت کنند، پول سوخت برای آنها بین‌المللی حساب می‌شود و سایر هزینه‌ها دلاری به حساب می‌آید، اما اگر بپذیرند که پرچم ایران را روی کشتی نصب کنند، همه هزینه‌ها برای آنها ریالی حساب می‌شود.

به گفته مدیر عامل شرکت صید کاویان خلیج فارس، کشتی‌های تغییر پرچم داده صید خود را به کشورهای مبدا منتقل می‌کنند. صیادی در آب‌های ایران برای آنها به صرفه است زیرا مانند کشتی‌های ایرانی بیمه، مالیات و غیره به دولت پرداخت نمی‌کنند. نیروهای این کشتی‌ها خارجی هستند و فعالیت آنها برای ایرانیان اشتغال ایجاد نمی‌کند.

فعال اضافه کرد: در برخی موارد، جمعیت کشتی در مناطق صید به حدی زیاد است که برای تور ریزی مشکل ایجاد می‌شود و کاپیتان کشتی‌ها تماس گرفته و اعلام می‌کنند که باید نوبتی تور را در آب بیاندازند.

وی معتقد است: شیلات محدوده صید کشتی‌ها را محدود کرده و اگر قصد دارد به کشتی‌های خارجی هم مجوز فعالیت بدهد، یا باید محدوده صید را توسعه دهد و یا اینکه مختصات حرکت کشتی‌ها را تفکیک کند تا با مشکل تراکم کشتی‌های صیادی در یک منطقه صید روبه‌رو نشویم.

فعال ادامه داد: شرکت ما که بیش از 25 سال است مشغول فعالیت بوده و سرمایه‌گذاری زیادی روی این کار انجام داده است، طی سال‌های اخیر به دلیل تراکم کشتی‌های صیادی با مشکل مواجه شده و کاهش صید سبب شده هزینه‌های شرکت از طریق درآمدهای حاصل از برداشت ماهی از دریا جبران نشود.

وی در پایان تأکید کرد: هیچ شرکتی مخالف آمدن کشتی‌های خارجی به آب‌های ایران نیست، اما باید برای سهولت صیادی، محدوده حرکت و فعالیت کشتی‌ها توسط شیلات مشخص شود تا تداخلی در فعالیت‌های آنها ایجاد نشود./

L-950919-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید