Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) به ایانا اعلام کرد:

نهایی شدن تدوین سند بهره‌وری آب کشاورزی تا پایان امسال/ تخصیص 100 درصدی بودجه تحقیقات پس از 10 سال

رئیس سازمان تات از نهایی شدن سند بهره‌وری آب تا پایان سال جاری خبر داد.

نهایی شدن تدوین سند بهره‌وری آب کشاورزی تا پایان امسال/ تخصیص 100 درصدی بودجه تحقیقات پس از 10 سال


رئیس سازمان تات از نهایی شدن سند بهره‌وری آب تا پایان سال جاری خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی (تات) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی بخش تحقیقات، توجه به مسئله کمبود آب است. به همین دلیل تمام استان‌های کشور باید برای اصلاح بهره‌وری آب، برنامه‌ریزی داشته باشند.

اسکندر زند افزود: در حال حاضر استان‌ها مجاب شده‌اند که سند افزایش بهره‌وری آب را تهیه کنند.

به گفته وی، روز چهارشنبه گذشته مدیران استانی سراسر کشور در این سازمان گرد هم آمده‌اند تا زیر نظر محمد شریعتمدار به‌عنوان مسئول "کمیته افزایش بهره‌وری آب وزارت جهاد کشاورزی" کار نهایی کردن اسناد بهره‌وری آب را پیگیری کنند.

رئیس سازمان تات اضافه کرد: در حال حاضر هیچ اولویتی در کشور بالاتر از مسئله آب نیست و به همین دلیل تدوین سند بهره‌وری آب در حوضه‌های آبریز، انتقال آب، مزرعه و غیره در دستور کار بخش تحقیقات قرار دارد.

زند ادامه داد: بسیاری از برنامه‌هایی که در بخش تحقیقات پیگیری می‌شود در راستای کاهش مصرف آب است. به‌عنوان مثال در بخش شیلات طرح‌های پرورش ماهی در قفس را پیگیری می‌کنیم تا آب کمتری برای تولید گوشت سفید مصرف شود.

وی عنوان کرد: اسناد بهره‌وری آب تهیه شده در برخی استان‌ها در حال ویرایش و بهبود است و تا پایان سال تمام سندهای بهره‌وری آب نهایی می‌شود.


اختصاص 100 درصدی بودجه تحقیقات

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت بودجه در سال آینده یادآور شد: از جزئیات لایحه بودجه ارائه‌شده به مجلس اطلاعی ندارم.

زند تأکید کرد: اما در سال جاری تخصیص بودجه تحقیقات کشاورزی وضعیت مطلوبی داشت و پس از 10 سال، 100 درصد بودجه به این بخش اختصاص یافت.

وی ضمن تشکر از معاون اول رئیس جمهوری که به این مسئله توجه کرده است، افزود: با وجود آنکه بودجه 96 نسبت به سال گذشته در بعضی بخش‌ها کاهشی بوده‌ است، اما امسال بودجه بخش تحقیقات در بخش تملک و سرمایه رشد 30 درصدی دارد./

L-950920-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید