Iranian Agriculture News Agency

از سوی دانشگاه بولونیا

طرح مدیریت آبیاری مناسب برای مبارزه با تخریب خاک ارائه می شود

دانشگاه بولونیا، طرح هماهنگ، با تأمین بودجه از سوی برنامه زندگی 2014 - 2020، با هدف ارائه مدیریت آبیاری مناسب برای مبارزه با تخریب خاک ارائه می‌دهد.

طرح مدیریت آبیاری مناسب برای مبارزه با تخریب خاک ارائه می شود


دانشگاه بولونیا، طرح هماهنگ، با تأمین بودجه از سوی برنامه زندگی 2014 - 2020، با هدف ارائه مدیریت آبیاری مناسب برای مبارزه با تخریب خاک ارائه می‌دهد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت africanfarming ، این برنامه با هماهنگی دانشگاه بولونیا (1) و با بودجه برنامه زندگی 2014 - 2020 ( LIFE program 2014-2020 ) با هدف ایجاد یک سیستم کاربر پسند برای مدیریت آبیاری مناسب در کشت و اکوسیستم تالاب دریای مدیترانه، که بیشتر تهدیدی برای شور شدن خاک به‌شمار می‌رود، انجام می‌شود.

این طرح هنوز برای اجرا در آفریقا برنامه‌ریزی نشده است، چنانچه برنامه موفقیت‌آمیز باشد، شکی نیست که در بقیه جهان، به‌ویژه در مکان‌هایی که شور شدن خاک یک مسئله مهم است، از آن استفاده خواهد شد. به گفته دفتر مطبوعاتی دانشگاه بولونیا، تجمع نمک موجود در آب و در لایه‌های بالایی خاک، باعث تضعیف رشد بسیاری از گیاهان شده و یک مشکل جدی برای تخریب خاک است که می‌تواند در موارد شدید، حتی به بیابان‌زایی منجر شود.

"برای مقابله با این پدیده، Agrowetlands II ، متکی بر کشاورزی دقیق، از طریق یک سیستم ابتکاری مدیریت آبیاری است با تضمین حفظ کیفیت آب و خاک، بهره وری، همچنین تنوع زیستی، مطابق با اهداف موضوعی استراتژی خاک اتحادیه اروپا ( EU Soil Thematic Strategy )، چارچوب دستورالعمل آب اتحادیه اروپا ( EU Water Framework Directive ) و استراتژی اتحادیه اروپا در باره انطباق با تغییرات آب و هوا ( EU Strategy on Adaptation to Climate Change ) خواهد بود.

برای آزمایش، طرح جدید قرار است در برخی از مزارع تعاونی Agrisfera ، در راونا، چند کیلومتر ساحل آدریاتیک (2) ، بین دهانه Reno و Lamone انجام شود؛ زمین‌هایی که طی دهه‌ها به دلایل مختلف خاک آن شور شده است، در این طرح اصلاح می‌شوند. اصلاحات مذکور با استفاده از اطلاعات گرفته شده توسط شبکه‌ای از سنسورهای بی‌سیم که با مانیتورینگ رطوبت خاک و شوری، سیستم تصمیم‌گیری برای مدیریت مناسب و مؤثر آبیاری فراهم می‌کند اعمال می‌شود.

گفتنی است، سیستمی مشابه در منطقه دیگر کشاورزی خاک شور دریای مدیترانه در Elche-Alicante ، در جنوب اسپانیا، به کار گرفته شده است./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.africanfarming.net/


پی‌نوشت:

١- بولونیا: (به ایتالیایی Bologna )، شهری در شمال ایتالیا و مرکز آموزش و نشر است. دانشگاه بولونیا قدیمی‌ترین دانشگاه جهان، موزه‌های نقاشی، باستان‌شناسی و صنایع باستانی توسکان در آن واقع شده ‌است.

٢- دریای آدریاتیک: پهنه‌ای آبی در سمت شمالی دریای مدیترانه است که شبه‌جزیره آپنین را از شبه‌جزیره بالکان جدا می‌کند. این دریا همچنین رشته‌کوه‌های آپنین را از آلپ دیناریک و کوهستان‌های مجاور آن جدا می‌سازد. کرانهٔ غربی دریای آدریاتیک کرانه‌های کشور ایتالیا را تشکیل می‌دهد و کرانهٔ شرقی آن تشکیل‌دهنده سواحل کشورهای اسلوونی، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، مونته‌نگرو، آلبانی و ایتالیا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید