Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران به ایانا خبر داد:

صف‌های طولانی برای تحویل پرتقال به صنایع آبمیوه و کنسانتره/ پرتقال‌ها خوراک گوسفندان می‌شود

به‌دنبال سرمای شدید حادث‌شده در استان مازندران، برخی باغداران به ناچار محصول خود را خوراک دام‌ها کرده‌اند و صف‌های طولانی برای تحویل محصول به صنایع آبمیوه و کنسانتره وجود دارد.

صف‌های طولانی برای تحویل پرتقال به صنایع آبمیوه و کنسانتره/ پرتقال‌ها خوراک گوسفندان می‌شود


به‌دنبال سرمای شدید حادث‌شده در استان مازندران، برخی باغداران به ناچار محصول خود را خوراک دام‌ها کرده‌اند و صف‌های طولانی برای تحویل محصول به صنایع آبمیوه و کنسانتره وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت پرتقال‌های سرمازده استان گفت: در راستای کاهش ضرر و زیان کشاورزان، برنامه افزایش ظرفیت کارخانه‌ها برای تبدیل شدن این محصول به کنسانتره را در دستور کار داریم.

دلاور حیدرپور افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم پرتقال با قیمت 550 تومان از باغداران خریداری می‌شود و بزرگ‌ترین مشکل، ظرفیت تحویل کارخانه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته پرتقال‌های ریز برای صنایع تبدیلی اختصاص می‌یافت و بدین‌ترتیب دستگاه‌ها نیز برای این منظور تعبیه شده بود، اما در حال حاضر پرتقال‌های درشت قرار است آبگیری شود و کارخانه‌ها باید تغییراتی در خط تولید خود ایجاد کنند.

حیدرپور ادامه داد: پرتقال‌های درشت در دستگاه گیر می‌کنند و کل سیستم را برهم می‌زنند؛ بنابراین باید تغییراتی در نحوه تنظیم دستگاه‌ها داده شود.

وی تصریح کرد: در حال آن هستیم که ظرفیت تحویلی را با افزودن کارخانه‌های استان‌های اطراف بالا ببریم.


ظرفیت کارخانه‌های فرآوری 800 تن است، اگر مشکلی پیش نیاید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران یادآور شد: ظرفیت کارخانه‌ها در صورتی که مشکلی برای دستگاه‌ها به‌وجود نیاید، حدود 800 تن است، اما در حال حاضر 450 تن تحویل می‌گیرند.

حیدرپور تأکید کرد: تاکنون دوهزار تن از محصول سرمازده پرتقال استان مازندران تحویل کارخانه‌ها شده و برای هفت‌هزار تن دیگر نیز حواله دریافت شده است.

وی از صف طولانی تحویل مرکبات به کارخانه‌ها خبر داد و اظهار داشت: باغداران برای تحویل محصول خود به کارخانه‌ها مجبور هستند ساعت‌ها انتظار بکشند.

حیدرپور همچنین گفت: به‌دنبال آن هستیم که تنها پرتقال‌های سرمازده وارد چرخه شود، اما متأسفانه برخی باغداران به‌دلیل ترس از کاهش شدید قیمت، پرتقال‌های سالم را نیز تحویل کارخانه‌ها می‌دهند.


دسترنج باغداران قائم‌شهری بعد از سرما خوراک گوسفندان شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران درباره فیلم منتشرشده در برخی شبکه‌های اجتماعی از خوراک شدن دسترنج باغداران قائم‌شهری به گوسفندان افزود: باغداران برای آنکه محصولشان به هدر نرود، گاهی پرتقال‌های خود را برای خوراک دام‌ها استفاده می‌کنند. ممکن است این فیلم واقعیت داشته باشد، زیرا در شرایط حاضر بهره‌برداران آسیب‌دیده از هر راهی برای فروش محصول خود استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی پرتقال‌ها نیز تاکنون کپک‌زده شده و باید فکری به حال آنها کرد، زیرا به درد آبگیری نیز نمی‌خورد.

حیدرپور در پایان اضافه کرد: پیش‌بینی شده بود که 20 درصد محصول سرمازده شده باشد که در این راستا به‌دنبال آن هستیم که ظرفیت کارخانه‌ها را برای تبدیل شدن به آبمیوه و کنسانتره افزایش دهیم./

M-950920-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید